شناسهٔ خبر: 29472366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

مقام سومی کشتی آزاد امیدهای ایران در جهان با یک طلا و ۴ برنز

تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران با کسب یک مدال طلا و ۴ برنز پس از روسیه و گرجستان به عنوان سومی رقابت‌های جهانی رومانی رسید که این تیم نسبت به سال قبل پنج پله صعود داشت.

صاحب‌خبر -



در پایان رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ در بخارست رومانی، تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران با یک مدال طلای کامران قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم و ۴ برنز نوید زنگنه در ۷۴، حسین شهبازی در ۹۲، علی شعبانی در ۹۷ و امین طاهری در ۱۲۵ کیلوگرم و ۲ عنوان پنجمی ایمان صادقی در ۶۱ و مرتضی قیاسی در وزن ۶۵ کیلوگرم جمعا با ۱۰۵ امتیاز پس از روسیه ۱۸۱ امتیازی و گرجستان ۱۰۸ امتیازی بر سکوی سوم این رقابت‌ها ایستاد. ایران در سال قبل هشتم شده بود.
اختلاف اندک ایران با گرجستان در حالی باعث سومی ایران شد که اگر ایمان صادقی در دیدار رده‌بندی در ثانیه پایانی شکست نمی‌خورد ایران می‌توانست بر سکوی نایب قهرمانی جهان بایستد، هر چند این اتفاق برای دیگر کشتی‌گیران با تجربه ایران همچون حسین شهبازی و امین طاهری در دیدارهای نیمه نهایی رخ داد که درست در ثانیه پایانی برابر رقبای روسی شکست خوردند و از رسیدن به فینال بازماندند تا در نهایت ایران بر سکوی سوم تیمی بایستد. علیرضا سرلک در ۵۷، نیما اشفاقی در۷۰ و مجتبی اصغری در ۷۹ کیلوگرم نیز سه کشتی‌گیر دیگر ایران بودند که با شکست برابر رقبایشان حذف شدند. هدایت تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران بر عهده علیرضا رضایی بود.
در روز پایانی مسابقات، روسیه که در روز نخست مدال طلا نداشت، صاحب دو عنوان قهرمانی شد و سه مدال طلای دیگر به ایران، آذربایجان و گرجستان رسید.رده بندی تیمی: ۱- روسیه ۱۸۱ امتیاز ۲- گرجستان ۱۰۸ امتیاز ۳- ایران ۱۰۵ امتیاز ۴- ژاپن ۹۳ امتیاز ۵- آمریکا ۹۲ امتیاز ۶- اوکراین ۷۰ امتیاز ۷- آذربایجان ۶۲ امتیاز ۸- رومانی ۵۲ امتیاز ۹- ترکیه ۴۳ امتیاز ۱۰- هند ۴۲ امتیاز

نظر شما