شناسهٔ خبر: 29472356 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -



بیرانوند از لیست توپ طلا خط خورد
نام علیرضا بیرانوند در بین سه نامزد دریافت توپ طلا دیده نمی‌شود. برخلاف خبر دیروز گل دات کام عربی نام کنتو میسائو بازیکن تیم کاشیما آنتلرز جانشین دروازه بان پرسپولیس شده و بنابراین قطعا دست ایران از توپ طلای آسیا کوتاه می‌ماند.سه نامزد نهایی توپ طلا عبدلکریم حسن دفاع چپ قدبلند و فوق‌العاده السد، یوما سوزوکی بهترین بازیکن لیگ قهرمانان و کنتو میسائو هافبک ۲۲ ساله کاشیما هستند که در لیگ قهرمانان امسال عملکرد مناسبی داشتند. اگر علیرضا بیرانوند در یکی از دو بازی رفت یا برگشت فینال به عنوان بهترین بازیکن انتخاب می‌شد قطعا در بین نفرات برگزیده قرار می‌گرفت. در بین این سه بازیکن یوما سوزوکی بیشترین بخت را برای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا دارد. جالب اینجاست که حتی در سال برگزاری جام جهانی و درخشش بازیکنان ایران، کره و بخصوص ژاپن در روسیه ۲۰۱۸ بازهم آن درخشش هیچ تاثیری در نحوه انتخاب بهترین‌های سال نگذاشته و اولویت کمیته فنی، لیگ قهرمانان و حضور بازیکنان در این تورنمنت است.
شکایت نایدنوف به دست استقلال رسید
شکایت بازیکن مقدونیه‌ای استقلال برای دریافت مطالباتش به دست باشگاه استقلال رسید.بویان نایدنوف، بازیکن مقدونیه‌ای فصل قبل استقلال که همراه مامه بابا تیام به جمع شاگردان شفر پیوست، برای دریافت باقی مطالباتش از این باشگاه به فیفا شکایت کرد.این بازیکن که با قیمت ۴۰۰ هزار یورو (بر اساس سایت مرجع ترانسفر مارکت) استقلالی شد، قراردادی به مدت ۱۸ ماه با آبی‌ها امضا کرد اما نیاز نداشتن شفر به این بازیکن باعث شد تا او از جمع استقلالی‌ها جدا شود. پس از این، نایدنوف برای دریافت مطالباتش برای یک فصل باقی مانده به فیفا شکایت کرد که این نامه به دست باشگاه استقلال رسید تا آنها هم مدارک خود را تحویل دهند.این بازیکن اکنون عضو باشگاه لاچی آلبانی است. نایدنوف فصل گذشته تنها در ۴ بازی برای استقلال به میدان رفت و نتوانست برای آبی‌ها گلی به ثمر برساند.
تغییرات در هیئت‌مدیره آبی‌پوشان قطعی شد
مجمع باشگاه استقلال طی روزهای آینده برگزار و اعضای جدید هیئت مدیره این باشگاه معرفی خواهند شد.جواد قراب، اکبر عباسی ملکی، حسن زمانی و امیرحسین فتحی که به عنوان سرپرست این باشگاه فعالیت می‌کند اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال را تشکیل می‌دهند ولی با اجرای قانون منع قانون بازنشستگان تغییرات طی چند روز آینده در مدیران این باشگاه قطعی است.اکبر عباسی ملکی و جواد قراب دو عضو بازنشسته هیئت مدیره باشگاه استقلال هستند که جدایی آنها از این باشگاه قطعی است. بحث این موضوع از چند ماه پیش مطرح شد. ملکی رئیس‌هیئت مدیره استقلال است و ارتباطات زیادی با اسپانسرهای این باشگاه دارد و طبیعتا جدایی وی ممکن است منجر به مشکلاتی برای این باشگاه شود اما مسئولان وزارت ورزش و جوانان در تلاش هستند تا بلافاصله یک عضو اقتصادی را جانشین وی کنند. جواد قراب که همزمان در کمیته پیشکسوتان باشگاه استقلال هم فعالیت می‌کند دیگر عضو بازنشسته هیئت‌مدیره این باشگاه است که جدایی او هم از این باشگاه قطعی شده است. حسن زمانی و امیرحسین فتحی دیگر اعضای هیئت‌مدیره استقلال هستند که زمانی چندی پیش عنوان کرد مشکلی از نظر بازنشستگی ندارد. با همه این اتفاقات قرار است مجمع باشگاه استقلال طی روزهای آینده تشکیل و اعضای جدید هیئت مدیره این باشگاه به زودی معرفی شوند. قرار است علاوه‌بر جانشینان ملکی و قراب یک عوض دیگر هم به هیئت‌مدیره استقلال اضافه شود تا خلا رضا افتخاری را که بعد از برکناری از مدیرعاملی از هیئت مدیره هم استعفا داد پر شود.
مهدی تاج: به سؤالات فیفا پاسخ ندادیم
رئیس ‌فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اصراری به ماندن در سِمت خود ندارد، گفت: هیچ قانون‌گریزی را قبول نداریم و خودمان را بالاتر از قانون نمی‌دانیم. مهدی تاج درباره وضعیت فدراسیون فوتبال با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان و اینکه تکلیف بازنشسته‌های فدراسیون چیست، گفت: تلاش هیئت‌رئیسه بر این بوده است که مبانی قانون‌گذاری را با اساسنامه و الزامات خودمان آشنا کنیم تا وضعیت فوتبال مشخص شود. ما هیچ قانون‌گریزی را قبول نداریم و خودمان را بالاتر از قانون نمی‌دانیم. وی افزود: تاکنون هیچ کار غیرقانونی صورت نگرفته است. تاسف می‌خورم برای کسانی که حرف‌هایی را علیه ما مطرح کردند. رئیس ‌فدراسیون فوتبال یادآور شد: حتی پاسخ دبیرکل فیفا را هم که از ما سؤال کرد، ندادیم چرا که دنبال این بودیم از طریق قوانین داخلی کار را پیش ببریم. هیچ مکاتبه‌ای هم با AFC و فیفا نداشتیم. حتی وقتی آنها سؤالاتی از ما در مورد فدراسیون فوتبال ایران داشتند ما پاسخی به آنها ندادیم. تاج ادامه داد: قانون‌گریزی را قبول نداریم و صددرصد نیتمان حفاظت از کیان فوتبال ایران است. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه گفته می‌شود شما با اینفانتینو رئیس‌ فیفا مسائل داخلی فوتبال ایران و اتفاقات را در میان گذاشته‌اید، خاطرنشان کرد: اینطور نیست. مسئولان فیفا و AFC تمام مسائل فوتبال ما را رصد می‌کنند. اینفانتینو وقتی به ایران آمد، با ما جلسه خصوصی نداشت. شیخ سلمان رئیس‌AFC با وزیر ورزش صحبت کرد که اگر آقای وزیر صلاح بداند درباره محتوای جلسه توضیح می‌دهد. رئیس‌فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما به وزیر ورزش نامه زدیم و ماجرا را توضیح دادیم. به هیچ عنوان اصراری به ماندن یا دور زدن قانون نداریم. تا جایی که قانون اجازه بدهد می‌مانیم و اگر قانون اجازه ندهد، تابع هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما