شناسهٔ خبر: 29472236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مونسان:

۱۹۰۰ طرح گردشگری در کشور در حال اجراست

ارومیه - معاون رئیس جمهور و رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هم اکنون هزار و ۹۰۰ طرح گردشگری با ۴۳ هزار میلیارد تومان در سطح کشور در حال اجراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان دوشنبه شب در مراسم بهره‌برداری همزمان چند پروژه صنعتی، عمرانی و بیمارستانی که به‌صورت ویدیو کنفرانس تحت نظر رئیس‌جمهور برگزار شد اظهار داشت: ۴۰ پروژه با حجم ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در آذربایجان غربی در حال اجرا است و بزودی هزار و ۷۰۰ تخت بر تخت های موجود این استان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساختمان تاریخی طب ارومیه به عنوان نخستین دانشکده طب کشور تحویل گرفته شده است عنوان کرد: در این راستا نخستین موزه طب در همین مکان در آینده نزدیک راه اندازی می شود.

مونسان اظهار داشت: امروز یکی از آرزوها مردم خوی نیز به نوعی محقق شد  و کلنگ زنی پروژه بزرگ فرهنگی و گردشگری شمس تبریزی انجام شد که نوید بخش روزهای خوبی در این شهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن ۱۲۰۰ متر مربع از حریم این مجموعه نیز آزاد سازی شده است اضافه کرد: بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال برای فاز توسعه هتل چهار ستاره آریا در ارومیه هزینه شده و سایت گردشگری خرنج در پیرانشهر نیز اماده بهره برداری شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: امروز دو واحد بوم گردی به بهره برداری رسید و رسیدن به ۲ هزار واحد بوم گردی در کشور به عنوان یک هدف راهبردی در حال انجام است چراکه برای ۱۸ هزار نفر شغل ایجاد خواهند کرد.

مونسان با بیان اینکه در یکسال گذشته ۱۵ طرح در حوزه گردشگری استان افتتاح  شده است عنوان کرد: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا نیز هزار و ۷۰۰ تخت به مجموع چهار هزار تخت در حوزه گردشکری استان افزوده می شود.

نظر شما