شناسهٔ خبر: 29472143 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير کشاورزي: کشت گلخانه اي امسال رکورد زد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مهاباد- ايرنا- وزير جهاد کشاورزي گفت: در نيمه نخست امسال با احداث يک هزار و 400 هکتار کشت گلخانه اي در کشور، رکورد جديدي در اين نوع کشت از نظر افزايش بهره وري ثبت شد.

«محمود حجتي» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان امسال کشت گلخانه اي در کشور به بيش از سه هزار هکتار افزايش پيدا مي کند که بر اين اساس 500 هکتار از برنامه تعيين شده بيشتر است.
وي ادامه داد: يکي از برنامه هاي مهم وزارت جهاد کشاورزي توسعه کشت گلخانه‌اي است و براي توسعه اين سايت ها تسهيلات مناسبي به متقاضيان پرداخت مي شود.
حجتي، توسعه کشت هاي گلخانه اي را روش مناسبي در شرايط تغييرات اقليمي و کمبود آب دانست و تاکيد کرد: دولت اين بخش از کشاورزي را با پرداخت تسهيلات ارزان قيمت مورد حمايت خود قرار مي دهد.
وي تامين محصولات کشاورزي در فصول مختلف سال، کاهش مصرف منابع آبي با توجه به معضل مشکلات آب در کشور و افزايش بهره وري را از ديگر اهداف جهاد کشاورزي براي حمايت از توليدات گلخانه اي دانست.
وزير جهاد کشاورزي همچنين در خصوص اقدامات اين وزارتخانه براي مقابله با کم آبي بيان کرد: با استفاده از مکانيزاسيون توليدات کشاورزي، مبارزه با آفت ها و علف هاي هرز و اصلاح بذر توانستيم علاوه بر کاهش مصرف آب، ميزان توليدات کشاورزي خود را در سالي که با مشکل آب مواجه بوديم، افزايش دهيم.
حجتي اظهار داشت: در طول پنج سال گذشته موفق شديم از برداشت 200 گرم شکر به ازاي مصرف يک متر مکعب آب به 600 گرم شکر دست پيدا کنيم.
وي يادآوري کرد: تنها راه حل برون رفت از چالش کم آبي، افزايش بهره وري از منابع آب و خاک است و در اين راستا بايد رفتار کشاورزي سنتي ما نيز به روش نوين تغيير کند و نهضت نويني در خانواده کشاورزي کشور ايجاد شود.
به گزارش ايرنا، وزير جهاد کشاورزي به همراه رييس سازمان دامپزشکي کشور براي افتتاح بزرگترين واحد کشتارگاه صنعتي شمالغرب کشور به مهاباد سفر کرده است.
در سفر يک روزه رييس جمهوري و هيات همراه به آذربايجان غربي، همچنين حجت‌الاسلام سيدمحمود علوي، وزير اطلاعات و 2 تن از معاونان وزير جهادکشاورزي و وزارت ورزش و جوانان نيز به مهاباد سفر کردند.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
9903/6185/518
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما