شناسهٔ خبر: 29472099 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برترین های مسابقه استانی چالش جاذبه معرفی شدند

سمنان - ایرنا - مسئول روابط عمومی دانشگاه دامغان گفت: اولین دوره مسابقه استانی چالش جاذبه در دانشگاه دامغان با اعلام نفرات برتر به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

امیر پرویز کلاهی آذر شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اولین دوره مسابقه استانی چالش جاذبه با عنوان نجات تخم مرغ امروز در دانشگاه دامغان با حضور 117 نفر در قالب 74 تیم برگزار شد.
وی اضافه کرد: در پایان این مسابقه محمد جعفرپناه، میلاد نظری، علی شجاعیان، سعید کریمی و وحید نوربخش که همگی از دانشگاه دامغان بودند به ترتیب به عنوان پنج نفر برتر شناخته شدند.
وی افزود: این مسابقه به همت انجمن علمی، گروه مهندسی مکانیک و با همکاری دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه دامغان در ساختمان امیرکبیر برگزار شد.
کلاهی آذر تصریح کرد: در این دوره شرکت کنندگانی از دانشگاه های دامغان، سمنان و شاهرود حضور داشتند.
وی اضافه کرد: تمامی سازه های نهایی این مسابقه در روز مسابقه و در مدت 2 ساعت و 15 دقیقه ساخته شد.
کلاهی آذر به هدف اصلی از طراحی این گونه مسابقه ها اشاره کرد و گفت: هدف مسابقه کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و هم چنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.
مسئول روابط عمومی دانشگاه دامغان تصریح کرد: تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه از دانشجویان رشته های فنی هستند که خوشبختانه اولین دوره با استقبال خوبی برگزار شد.
در حال حاضر بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.
9856/7408

نظر شما