شناسهٔ خبر: 29471249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه چالوس:

رهبر انقلاب پرچم دار تحقق عملی وحدت در جهان اسلام هستند

امام جمعه چالوس با اشاره به این که امروز رهبر انقلاب پرچم دار تحقق عملی وحدت در جهان اسلام هستند، گفت: آل سعود جنایت کار با حمایت آمریکایی ها همواره بر طبل تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی می کوبند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر رضایی، امام جمعه چالوس امروز در جلسه هفته وحدت، با تبریک ماه ربیع الاول و سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) و در پیش بودن ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام، گفت: باید تلاش کنیم از فضیلت های این ماه نهایت استفاده معنوی برده شود.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام پیام آور صلح، برابری، برادری و اخلاق برای جامعه بشری است، افزود: اگر بشریت به جای آن که غرق در مادیات شود کمی از سیره آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره می گرفت امروز جهان بشریت سرشار از ارزش های اخلاقی و انسانی یود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که متأسفانه امروز تنها چیزی که دنیای امروز مورد توجهی قرار می گیرد اخلاق، انسانیت و معنویت است، تصریح کرد: در حالی همه این اصول مهم، ریشه ای و حیاتی در سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) وجود دارد.

امام جمعه چالوس با بیان این که متأسفانه جامعه اسلامی هم نتوانسته از این ارزش های متعالی بهره کافی را ببرد، خاطرنشان کرد: اگر سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) مورد توجه جدی مسلمانان قرار می گرفت امروز وضع جوامع اسلامی این گونه نبود.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که امروز دنیای غرب در سایه فاصله گرفتن از اخلاق و معنویت در باتلاق فساد فرو رفته است، تصریح کرد: راه رهایی جامعه بشری از مشکلات و بحران هایی که امروز با آن مواجه است بازگشت به دین و معنویت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام برای ابلاغ پیام وحی سیزده سال به تبلیغ عملی در میان مردم آن دوران پرداخت، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد جهان مدار شدن اسلام در جهان هستیم به دلیل آن تلاش های ماندگار در طول تاریخ است.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که امروز مقام معظم رهبری پرچم دار تحقق عملی وحدت در جهان اسلام هستند، تصریح کرد: اما در مقابل آل سعود جنایت کار با حمایت آمریکایی ها همواره بر طبل تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی می کوبند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که متأسفانه وضعیت امروز کشورهای اسلامی نتیجه سال های تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: سال ها جنگ و خونریزی در منطقه دستاورد اختلاف سلیقه های سطحی است که باید عبرتی برای سران و حکام دیکتاتور و دست نشانده منطقه باشد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما