شناسهٔ خبر: 29470667 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش بیست|

«تیم یار» همگام با استارت‌آپ‌ها/ در هر نقطه دنیا بدون محدودیت به اطلاعات شرکت خود دسترسی داشته باشید

شرکت دانش‎بنیان تیم یار تحت نظارت پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران، در راستای اجرای رسالت خود و حمایت از نخبگان کشور، اقدام به حمایت از استارت آپ‌ها و ایده‌های نوآورانه می‌کند.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی- حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اتفاقاتی است که با ظهور و رشد آن‌ها اهمیت خاصی پیدا کرده، به گونه‌ای که در کنار مراکز رشد و فناوری، شتابدهنده‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری پا به میدان گذاشتند و انگیزه و جریان تازه‌ای را به راه انداخته‌اند.

در این راه شرکت‌های دانش‌بنیان رشد یافته هم با تدبیر و هم‌اندیشی جمعی از متخصصان در کنار فعالیت‌های برجسته‌شان تصمیم گرفتند حمایت‌هایی را از استارت‌آپ‌ها یا همان کسب‌وکار‌های نوپا داشته باشند و همزمان با خود، آن‌ها را هم مشاوره و رشد دهند.

یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان، با نام تخصصی «تیم یار» هم‌اکنون ضمن فعالیت، در گوشه‌ای از اهداف خود حمایت از استارت‌آپ‌ها را نیز گنجانده است.

سارا انوشه کارشناس توسعه بازار «نرم‌افزار تیم یار» در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو شرکت تیم یار را شرکتی دانش‌بنیان و تحت نظر پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران دانست و بیان کرد: تیم یار اولین نرم افزار EPR صددرصد ایرانی تحت وب است که با هدف یکپارچه، هوشمند و خودکارسازی کسب و کار‌ها طراحی و تولید شده است.
 
«تیم یار» همگام با استارت‌آپ‌ها/ در هر نقطه دنیا بدون محدودیت به اطلاعات شرکت خود دسترسی داشته باشید

وی ادامه داد: فرآیند طراحی و تولید نسخه اول وب سرور بومی دانش بنیان تیم یار با همت متخصصین ایرانی در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید و همچنان به کمک مشتریان فعال، تحلیل گران و برنامه نویسان حرفه‌ای در حال توسعه و بروزرسانی است.

به گفته وی، یکی از دفاتر شرکت دانش‌بنیان تیم یار هم اکنون در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر و برای حدود ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

کارشناس توسعه بازار «نرم‌افزار تیم یار» با بیان اینکه تیم یار به هیچ نرم افزار و زیرساخت ایرانی و خارجی وابستگی ندارد، اظهار داشت: EPR تیم یار با هدف یکپارچه سازی واقعی فعالیت‌های سازمانی، خودکارسازی فرآیند‌های اداری، صنعتی و مالی، مدیریت فرآیند‌های تولید، کنترل، پایش و ردیابی محصول، مدیریت جریان‌های کاری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت ارتباط با مشتری و ... به وجود آمده است. درواقع EPR تیم یار فقط به صورت یکپارچه به مشتریان ارائه شده و به پروژه‌های جزیره‌ای وارد نمی‌شود؛ از این رو یکپارچگی واقعی در ساختار EPR تیم یار نهادینه شده است.

وی درباره تحت وب بودن این نرم‌افزار توضیح داد: کاربران بدون محدودیت و وابستگی به سیستم عامل نظیر ویندوز، اندروید، لینوکس و ... و عدم نیاز به نصب نرم افزار، تنها با یک مرورگر می‌توانند در هر نقطه از دنیا بدون محدودیت مکانی و زمانی به اطلاعات سازمان خود (با توجه به سطح دسترسی) در تیم یار دسترسی داشته باشند.

انوشه با بیان اینکه یکی از کاربرد‌های اصلی تیم یار، حذف سیستم‌های پراکنده و جزیره‌ای موجود در سازمان‌ها و بالا بردن بهره‌وری است، اظهار داشت: تیم یار بخش‌های مختلفی از قبیل حسابداری، اتوماسیون اداری، اموال، پروژه، خرید، فروش و ... را شامل می‌شود و می‌تواند گزارش‌های تلفیقی یا حتی تحلیلی متنوعی را در هر لحظه به مدیران ارائه دهد.
 
«تیم یار» همگام با استارت‌آپ‌ها/ در هر نقطه دنیا بدون محدودیت به اطلاعات شرکت خود دسترسی داشته باشید

کارشناس توسعه بازار «نرم‌افزار تیم یار» ادامه داد: درحقیقت این نرم‌افزار امکانی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد تا در لحظه از کلیه بخش‌ها گزارش دریافت کرده و آن‌ها را از وابستگی به افراد برای مشاهده و دریافت گزارش ها بی نیاز می‌سازد.

وی درباره حمایت از استارت‌آپ‌ها عنوان کرد: تیم یار در راستای اجرای رسالت خود و حمایت از نخبگان کشور، اقدام به حمایت از استارت آپ‌ها و ایده‌های نوآورانه می‌کند بنابراین هر شخص یا گروه حداکثر ۳ نفره که دارای ایده نوآورانه بوده و برای راه اندازی استارت آپ خود به دنبال حمایت فکری، فنی و مالی جهت طراحی و توسعه طرح یا بستر نرم افزاری مناسب برای رشد و شکوفایی استارت آپ هستند، می‌توانند به تیم یار مراجعه کنند.

وی بیان کرد: ارائه فضای کاری جهت توسعه استارت آپ، مشاوره تخصصی و فنی به صاحبین ایده، راهکار‌های تجاری برای توسعه استارت آپ، حمایت در راستای پیاده سازی، توسعه و معرفی محصول به بازار و ... از جمله مزایای همکاری صاحبان ایده با شرکت دانش‌بنیان تیم یار است.

وی درپاسخ به این سوال که صاحبان ایده برای دریافت حمایت و مزایای تیم یار چگونه می‌توانند اقدام کنند، ادامه داد: علاقمندان ابتدا باید به پرتال تیم یار ماجعه کنند و پس از ثبت مختصر ایده و طرح توجیهی خود درصورت پذیرش اولیه، وارد مرحله عقد قرارداد و تائید نهایی طرح خواهند شد.
 
«تیم یار» همگام با استارت‌آپ‌ها/ در هر نقطه دنیا بدون محدودیت به اطلاعات شرکت خود دسترسی داشته باشید
 
انوشه با اشاره به اینکه EPR تیم یار به دلیل قابلیت‌های خاص و ویژه خود انتظار می‌رود در سال‌های آتی به عنوان نرم افزار EPR محبوب و منتخب مدیران کشور شناخته شود، درباره دیگر ویژگی‌های این نرم‌افزار گفت: تیم یار با ایجاد فرآیند‌های کاربردی و به اشتراک گذاری سریع اطلاعات بین واحد‌های مختلف سازمان (تولید، انبار، فروش، مالی و ...) تعامل و ارتباط اثربخش را افزایش پیدا می‌کند.

وی محصولات تیم یار را مربوط به دو بخش تیم یار Advance و تیم یار Standard با ویژگی‌های منحصربه فرد دانست و گفت: این نرم‌افزار با توجه به شرایط فعلی جامعه توانسته در بازار‌های جهانی خود را نشان دهد بعنوان مثال تنها EPR ایرانی بود که در نمایشگاه CeBit آلمان حضور داشت.

نظر شما