شناسهٔ خبر: 29470591 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

کی‌روش: نفاق و دودستگی در تیم ملی باعث شرم است

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در جام ملت‌ها برای آن ۷۰ میلیون نفری که به خیابان‌ها آمدند و بعد از موفقیت در جام‌های جهانی شادی کردند بازی خواهیم کرد.



به گزارش بانک ورزش، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار تیمش برابر ونزوئلا اظهار داشت: تشکر و قدردانی‌مان را از فدراسیون فوتبال قطر و شیخ حمد، رئیس این فدراسیون به خاطر اینکه در بازی تیم ملی ایران برابر ونزوئلا از ما حمایت کردند تا روند آماده‌سازی‌مان را قبل از جام ملت‌ها به خوبی انجام دهیم،  تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه افزود: بدون شک فوتبال آسیا روزهای حساسی را پیشِ رو دارد و هر 24 تیم برای آماده‌سازی در جام ملت‌ها در حال تلاش هستند، اما همان‌طور که می‌دانید متأسفانه امکان بازی با تیم‌های آفریقایی وجود ندارد. تیم‌های اروپایی نیز درگیر مسابقات لیگ اروپا هستند. به همین خاطر رابطه خوب ما با آمریکای جنوبی باعث شد بازی‌های آماده‌سازی خوبی مقابل تیم‌هایی مانند ترینیدادوتوباگو، بولیوی و حالا ونزوئلا برگزار کنیم. امیدواریم که بازیکنان بتوانند با آماده‌سازی خوب، بیشتر و دو چندان برای جام ملت‌های 2019 آسیا آماده شوند.

کی‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره عملکرد درخشان تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه و میزان آمادگی ایران در راه آماده‌سازی مسابقات جام ملت‌ها خاطر نشان کرد: مطمئناً تیم‌‌هایی که آماده‌سازی بهتری دارند می‌توانند نتیجه بهتری کسب کنند. تیم‌هایی مانند ژٰاپن و کره جنوبی و استرالیا فاصله زیادی از بُعد توسعه و آماده‌سازی با سایر تیم‌ها دارند. در سمت دیگر هم تیم‌هایی مانند عربستان، امارات و قطر برنامه آماده‌سازی بسیار خوبی داشته‌اند. آنها همچنین بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارند. 

این مربی پرتغالی همچنین یادآور شد: رسیدن به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها می‌تواند کسب مدال را به دنبال داشته باشد و ما هم امیدوار هستیم و فکر می‌کنیم که می‌توانیم خودمان را به جمع چهار تیم اول جام ملت‌ها برسانیم، اما قطعاً تیم‌هایی که آماده‌سازی بهتری داشته باشند می‌توانند در این مرحله حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه تأکید کرد: البته چند نفری را می‌شناسیم که در این مدت خوب بودند، ولی آماده‌سازی هرچه بهتر می‌تواند به ما کمک کند تا به آن تیم‌ها برسیم. تیم‌هایی مانند چین، اردن، بحرین و عمان را هم نمی‌توانیم فراموش کنیم. حتی تیم ملی ازبکستان که بازیکنان بسیار خوبی دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره علت انتخاب تیم ملی ونزوئلا که بازیکنانی سرشناس و خوبی که شاغل در تیم‌های نیوکاسل و اودنیزه و... دارد نیز گفت: علت انتخاب ونزوئلا این است که این تیم فوتبالی خوب و چشم‌نوازی را بازی می‌کند و بازیکنانی تکنیکی و با قدرت و توانایی بالا دارد که عده زیادی از آنها در لیگ‌های اروپایی مشغول به فعالیت هستند. ضمن اینکه ما می‌خواستیم پیشرفت فوتبال خودمان را در طول یک سال گذشته به خاطر اینکه یک‌سال پیش با این تیم بازی کرده بودیم، مشاهده کنیم. 

کی‌روش افزود: تیم ملی ونزوئلا در بازی آخر خود توانست با نتیجه مساوی دیدار خود برابر ژاپن را پشت سر بگذارد. تیم ملی این کشور خیلی خوب است و بازیکنان با کیفیتی دارد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان  در پاسخ به سؤالی درباره  سابقه مربیگری‌ و حضور چند ساله‌اش در تیم ملی ایران و اینکه آیا می‌توان با نتایج جام‌های جهانی گذشته گفت که ایران قهرمان آسیا می‌شود، گفت:‌ اجازه دهید خیلی شفاف بگویم. جام ملت‌ها هم مثل همه تورنمنت‌های دیگر بسیار دشوار است. وقتی ایران به جام جهانی روسیه یا برزیل رفت برای شرافت، اعتبار و وجاهت تیم و ایران بازی کردیم، اما الان و در جام ملت‌ها آمده‌ایم که قهرمان شویم و آمده‌ایم تا مقام کسب کنیم و در یک سطح دیگر بازی خواهیم کرد.

وی افزود: قطعاً در جام ملت‌ها حضور خواهیم داشت تا در کنار تیم‌های دیگر مانند ژاپن، استرالیا، چین، قطر و امارات بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. قطعاً جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشتیم و تیم اول آسیا هستیم، اما این به ما کمکی نخواهد کرد که در بازی بعدی برنده باشیم. کاری که دیروز انجام دادیم برای فردا ما نتیجه‌ای ندارد. قطر سخت مشغول آماده‌سازی است و عربستان و عمان و اردن و چین هم در حال آماده‌سازی سخت هستند. این مطلب را من همیشه به ایران می‌گویم که باید آماده‌سازی خوب داشته باشید. باید با تیم ملی‌مان و با یک حمایت و حفاظت خوب به جام ملتها پا بگذاریم، نه با این شرایط فعلی که در خانه داریم که حتی یکی از اصحاب رسانه ایران حضور ندارد. این اتفاق برای هیچ یک از تیم‌های ملی که می‌خواهند مقام بیاورند نمی‌افتد. از ژاپن و کره جنوبی و قطر گرفته تا امارات و دیگر تیم‌ها. قطعا نفاق و دو دستگی که بعضی‌ها در تلاش برای ایجاد آن در تیم ملی هستند غیرقابل قبول است و این دو دستگی باعث شرم است. 

کی روش در ادامه گفت: البته در همین لحظه افرادی هستند در طول آماده‌سازی تیم ملی که خوابیده‌اند. این فرمول مناسبی برای قهرمانی در جام ملتها نیست و ما بازیکنان و مربیان حتی با در نظر گرفتن اینکه داریم تنها این کار را انجام می‌دهیم ولی سرحد تلاشمان را همانطور که در برزیل و استرالیا و روسیه انجام دادیم به کار خواهیم بست و مسیرمان را با در نظر گرفتن این امر که برای مردم کارمان را انجام می‌دهیم ادامه خواهیم داد. 

 وی در پایان گفت: برای آن 70 میلیون نفری که به خیابانها آمدند و بعد از موفقیت در جام‌های جهانی شادی کردند بازی خواهیم کرد. اتفاقاتی که درون خانه در حال رخ دادن است با توجه به عدم همبستگی و دودستگی بوجود آمده به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اگر بخواهیم در امارات موفق شویم باید کنار هم و متحد باشیم. پیام صریح و شفاف من این است که این مسئولیت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان است که از تلاش‌ها برای ایجاد شکاف درون تیم ملی را جلوگیری کنند. بازیکنان و تیم ملی فوتبال و هواداران فوتبال ایران مستحق این نیستند.

نظر شما