شناسهٔ خبر: 29470563 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 دست خالي منصوريان براي شروع ليگ

تيم ذوب‌آهن اصفهان در اولين ديدار خود بعد از تعطيلات ليگ برتر به مصاف پارس جنوبي جم مي‌رود تا در خانه از سرمربي جديد خود رونمايي کند. اما منصوريان در اولين ديدار خود با غيبت دو بازيکن ذوب‌آهن رو به رو است. مسعود ابراهيم زاده مدافع چپ ذوبي‌ها که از ناحيه دست آسيب ديده به طور قطع مقابل پارس قرار نمي‌گيرد. عارف غلامي، ديگر مدافع اين تيم اصفهاني است که از ناحيه زانو دچار مصدوميت شده و حضورش در هفته سيزدهم معلوم نخواهد بود. اين در حالي است که ذوبي‌ها در خط دفاع با محدوديت نسبتا زيادي دست و پنجه نرم مي‌کنند و غيبت اين دو بازيکن مي‌تواند منصوريان را دچار مشکل کند. ذوبي‌ها در حال حاضر با 15 گل خورده بعد از سپيدرود رشت و استقلال خوزستان، دومين خط دفاع ضعيف ليگ را در اختيار دارند و حالا به دنبال اين هستند با استخدام سرمربي جديد نقاط ضعف خود را پوشش داده و راه رسيدن به موفقيت را به مانند قبل طي کنند.

تمجيد از قدوس

او رهبر آميان است

کريستوف پليسيه، سرمربي باشگاه آميان فرانسه به تمجيد عملکرد مهاجم ايراني اش پرداخت. پليسيه از سال 2015 هدايت آميان را برعهده گرفته است. او از سبک بازي سامان قدوس که با ثبت گل هاي حياتي و بازي هاي قابل قبول به يکي از مهم ترين بازيکنان آميان تبديل شده رضايت کامل دارد. سامان که براي حضور در اردو تيم ملي ايران راهي قطر شده است در آخرين ديدار آميان مقابل تولوز با حضور 81 دقيقه اي موفق شد پاس تنها گل تيمش را ارسال کند. آميان با تک گل الکسيس بلين تولوز را شکست داد و به جايگاه شانزدهم ليگ فرانسه صعود کرد.

کريستوف پليسيه درباره قدوس مي‌گويد: «قدوس رهبر تيم من است. او تکنيکي و هجومي بازي مي کند و مي تواند الگوي درست براي تيم ما باشد. تلاش خستگي ناپذير او در زمين مسابقه مثال زدني است. به نظرم سامان بازيکن کاملي است و ديدن سبک بازي او در مسابقات و تمرينات شگفت انگيز است.»سامان قدوس امروز در جريان ديدار تيم ملي ايران مقابل ونزوئلا حضور خواهد داشت و پس از آن بازي، براي حضور در رقابت حساس تيمش در مقابل المپيک مارسي به فرانسه باز خواهد گشت.

آغاز مذاکرات ميلان با فابرگاس

يک نشريه ايتاليايي اعلام کرد باشگاه ميلان مذاکراتش را با سسک فابرگاس آغاز کرده است.

سايت ايتاليايي «کالچو مرکاتو» گزارش داد، لئوناردو مدير ورزشي تيم فوتبال ميلان مذاکرات خود را با مدير برنامه‌هاي سسک فابرگاس، هافبک اسپانيايي چلسي آغاز کرده است و طرفين احتمال انتقال اين بازيکن به جمع روسونري در پنجره نقل‌وانتقالات زمستاني پيشِ رو را نيز مورد بررسي قرار داده‌اند. ميلان با توجه به افزايش شمار مصدومانش به دنبال به خدمت گرفتن يک هافبک است و فابرگاس نظر آنها را در اين زمينه به خود جلب کرده است.فابرگاس 31 ساله که اين فصل تنها در سه بازي ليگ برتري براي چلسي به ميدان رفته است، نتوانسته خود را به مائوريتزيو ساري براي قرار گرفتن در ترکيب اصلي آبي‌پوشان لندني تحميل کند. اين در حالي است که قرارداد اين هافبک اسپانيايي با چلسي در پايان فصل جاري به پايان مي‌رسد.هافبک پيشين آرسنال که در تابستان 2014 از بارسلونا به چلسي پيوست، تا کنون در 189 بازي در رقابت‌ها مختلف براي اين تيم انگليسي به ميدان رفته و 22 گل هم به ثمر رسانده است.

دعوت کره جنوبي از تيم ملي واترپلوي ايران

با دعوت فدراسيون کره جنوبي، تيم ملي واترپلوي ايران براي برگزاري اردو مشترک و چند ديدار دوستانه راهي اين کشور مي‌شود.

باتوجه به موفقيت‌هاي تيم ملي واترپلو ايران در بازي‌هاي آسيايي جاکارتا 2018 و کسب نشان برنز اين رقابت‌ها پس از 44 سال، مسئولان فدراسيون کره جنوبي با دعوت از ملي‌پوشان ايران پيشنهاد برگزاري يک اردو تدارکاتي مشترک به ميزباني اين کشور را دادند.

بر همين اساس ملي‌پوشان واترپلو ايران در هفته پاياني آذر ماه عازم کره جنوبي شده تا علاوه بر برگزاري اردو مشترک در اين کشور چند ديدار دوستانه نيز برگزار کنند.

نااميدي بارسلونا از اصلاح رفتار دمبله

يک نشريه اسپانيايي مدعي شد که ستاره فرانسوي بارسلونا در آستانه جدايي از اين تيم قرار دارد.روزنامه اسپورت کاتالونيا خبر داد که عثمان دمبله، ستاره فرانسوي بارسلونا در آستانه جدايي از اين باشگاه قرار دارد و قطع اميد مسئولان باشگاه اسپانيايي از او براي اصلاح رفتارش اين احتمال را بيشتر کرده است.آبي - اناري ها رقم فروش وينگر آينده دار خود را 89 ميليون پوند اعلام کردند. بنا به گزارش‌ها دو باشگاه ليورپول و آرسنال خواهان جذب دمبله هستند.بحران ستاره فرانسوي با بارسلونا از زمان غيبت بدون اجازه‌اش از تمرينات آغاز شد و او با بهانه بيماري در اين تمرينات دير حاضر شد که در نهايت مشخص شد که او به باشگاه دروغ گفته است. اين اقدام او خشم مسئولان باشگاه کاتالونيا را برانگيخت و از آن زمان شايعات جدايي دمبله از بارسا روز به روز بيشتر شده است.دمبله فصل گذشته از بورسيا دورتموند با مبلغ 96 ميليون پوند راهي بارسلونا شد ولي در اين مدت با توجه به مصدوميت هاي متوالي حضوري موفق نداشته است.البته برخي منابع عنوان کردند باشگاه بارسلونا با مدير برنامه ستاره 21 ساله جلسه گذاشته و اتمام حجت کرده تا بعد از اين مرتکب بي نظمي و حاشيه نشود.

نظر شما