شناسهٔ خبر: 29470346 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون صدای رسانه ملی

امروز رادیو با گذشته قابل مقایسه نیست/در حوزه پیام رسانی تحول پیدا کرده ایم

حمید شاه آبادی با بیان اینکه مأموریت ما و همه فراز و نشیب ها و گذشته و آینده ما هم به پیوند خورده است، گفت: امروز رادیو با گذشته قابل مقایسه نیست؛ در حوزه پیام رسانی تحول پیدا کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، افتتاحیه پانزدهمین اجلاس فناوری رسانه در مرکز همایش های صداو سیما در حال برگزاری است.

 

«حمید شاه آبادی» در سخنانی در این مراسم گفت:  پیام عزت ملت ایران، پیام اقتدار انقلاب اسلامی و رشادت ها و تلاش های مردم را  ما با کمک شما در قالب رسانه عرضه کردیم.  مأموریت ما و همه فراز و نشیب ها و گذشته و آینده ما هم به پیوند خورده است.

 

معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: در حوزه فناوری در رادیو به گذشته نگاه می کنیم، از دوره ای رادیو زغالی وجود داشته و بعدها به رادیو خودرو و عبور از گذر آنالوگ به دیجیتال و رادیو اینترنتی و همه تحولاتی که در حوزه فنی داشته ایم به این جا رسیدیم. رادیو یک روزی صرفا برای اطلاع رسانی و موسیقی بوده و امروز در حوزه پیام هم تحول پیدا کرده است.

 

وی تاکید کرد: دنیا امروز تمام داشته ها و اعتقادات ما راهدف قرار داده اما ما در حوزه پیام نوآورانه حرف  می زنیم و در قالب های جدید و ساختار جدید حرفمان را مطرح می کنیم و در واقع تمام پتانسیل مان را به کار می گیریم تا با مخاطب ارتباط عمیق تری داشته باشیم.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: ما در راستای این مهم نیازمند کمک دستان پرتلاش همکاران در حوزه فنی هستیم. ما امروز در حوزه پیام و حوزه فنی با سه دهه قبل قابل مقایسه نیستیم.امروز اتفاقات بزرگی در حوزه رادیو قابل پیاده سازی است مشروط به اینکه دست ما برای انتقال پیام به مخاطب بیشتر باز باشد.

 

شاه آبادی گفت: ما اگر فقط خودمان را با موج fm بهینه کنیم راهی به جایی نمی بریم. ما نیازمند یک اتاق فکر جدی در حوزه تحولات رسانه برای رادیو هستیم. آینده رادیو آینده برتری از امروز است. نگاه ما به حوزه محتوا یک نگاه نو است براساس نیازهای مخاطب و براساس مدل های جهانی.

 

وی توضیح داد: پادکست ها و بسیاری از قالب های جدید صوتی و بسیاری از مدل های جدید ما را وادار به کار نو و مدل ارائه محتوای متغیر داده است و اگر این کار را نکنیم ذهن مخاطب ما باید در گذشته خودش بایستد. رادیو اقدامات جدیدی درحوزه کاری خود دارد. باید در حوزه پیام از مدل های جدید و نوآورانه و خلاقانه عمل کند.

 

شاه آبادی در آخر ابراز امیدواری کرد: امیدوارم این نشست و اجلاس و مجموعه اقداماتی که در معاونت فنی صورت می گیرد یک مقدار فضا را برای حضور بیشتر شحوزه صدا در کشور و خارج از کشور فراهم کند.

 

 

نظر شما