شناسهٔ خبر: 29468531 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حوزه هنری از آثار هنرمندان اردبیل حمایت می‌کند

R41374/P1336/S6,49/CT11

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به حمایت از تولیدات فاخر هنری گفت: حوزه هنری استان آمادگی خود را برای حمایت از کارهای فاخر و ارزشمند اعلام می‌کند و در این زمینه با مجموعه‌های دیگر همکاری و تعاملات همه‌جانبه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آئین رونمایی از کتاب  «ائل ناغیل لاری» با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نیز جمعی از هنرمنداندر سالن اجتماع حوزه هنری استان اردبیل برگزار شد و در این آئین مسئولان به نقطه نظراتی در ارتباط با اهمیت فعالیت فعالان فرهنگی در عرصه‌های مختلف پرداختند.

امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: اهمیت به تاریخ و تمدن بومی و آذربایجان به عنوان یک ظرفیت بسیار ارزشمند برای توسعه کارهای فرهنگی و ادبی حائز اهمیت است که باید در این زمینه کمبودهای ادبیات فولکلور را برطرف کرده و بسترسازی مناسبی در این زمینه ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: تاثیرگذاری کارهای فرهنگی به مراتب از سایر حوزه‌ها بالاتر است و چه بسا اگر ظرفیت کار انجام شده نیز در سطح قابل قبول باشد بی‌شک دستاوردهای بهتر و قابل توجه‌تری را به دنبال خواهد داشت که این موضوع به نوبه خود بسیار حائز اهمیت بوده و باید در تمامی موارد مورد توجه واقع شود.

رجبی از رفع کمبودهای حوزه فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشگران خبر داد و تصریح کرد: پژوهشگران و نویسندگان باید تلاش خود را جدی‌تر و بیشتر کنند و با تولید کارهای محتوایی‌تر و غنی‌تر به طور شایسته وارد عمل شوند تا بتوانیم به خروجی مورد انتظار خود در این زمینه دست یابیم که این موضوع در حال حاضر برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه واقع شود.

وی با اشاره به حمایت از تولیدات فاخر هنری نیز اظهار کرد: حوزه هنری استان آمادگی خود را برای حمایت از کارهای فاخر و ارزشمند اعلام می‌کند و در این زمینه با مجموعه‌های دیگر همکاری و تعاملات همه‌جانبه دارد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در راستای محتواسازی آثار فاخر هنری در استان دست یابیم.

ادبیات فولکور در مضمه کتاب‌ها نمایش داده شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز در این آئین گفت: باید با اهمیت و توجه به کارهای تحقیقی و ادبیات فولکور و نمایش آن در کتاب‌ها بتوانیم آثار ماندگار در جامعه را شاهد باشیم چرا که کتاب ماندگارترین اثر برای حفظ و صیانت از هر دستاوردی است و نیاز است از این ظرفیت‌ها به طور مناسب استفاده شود.

علی ملااحمدی بیان کرد: تلاش فعالان فرهنگی در عرصه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نیز بسیار حائز اهمیت است چرا که دشمنان با توطئه‌های مختلف درصدد تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند و تقویت بنیه فرهنگی در جامعه می‌تواند نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کند.

وی اظهار کرد: تلاش و جدیت ما بر این است که با آمیختن صدا و تصویر همگام با مکتوب‌سازی مفاهیم ذهنبی و قلبی حوزه نگارش کتاب را به حد مطلوب برسانیم و آثاری ماندگار را برای نسل آینده کشورمان به یادگار بگذاریم که این موضوع به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و اساسی است و باید این تلاش‌ها ادامه‌دار باشد.

ملااحمدی اظهار کرد: استفاده از ایده‌ها و فناوری‌های نوین در این زمینه برای دادن حرکت و جنب و جوش به کارهای فرهنگی می‌تواند ما را در تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه رهنمون شود که بی‌شک استفاده از این ظرفیت‌ها برای ایجاد فضاهای فرهنگی، علمی و فنی استان یک امر لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: هم‌افزایی و ارتقای تعاملات راهکار اصلی برای دستیابی به اهداف مورد نظر و خروجی مناسب در این راستا است که باید ایجاد یک تحول فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه استان در زمینه‌های مختلف باشد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن در این زمینه استفاده کرد تا اهداف مورد نظر را به دست آورد.

صدا و سیمای اردبیل با کم‌ترین امکانات برای اعتلای اهداف جامعه گام برداشته است

مدیرکل سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه صدا و سیمای مرکز استان اظهار کرد: صدا و سیمای اردبیل با کم‌ترین امکانات برای اعتلای اهداف جامعه گام برداشته است و سرمایه‌های موفق انسانی هم‌اکنون در این مموعه فعالیت دارند که تاثیرگذاری آنان هم‌اکنون ملموس است.

علی نواداد بیان کرد: پیشکسوتان صدا و سیما کارهای ماندگاری در تولید محتواهای مکتوب دارند و این مسئله سبب تاثیرگذاری بیشتر آنان شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با پیشرفت علم و فناوری امروز زمینه و بسترهای خدمات‌رسانی به مردم برای ترویج و فرهنگ‌سازی خیلی آسان‌تر شده است که این موضوع به لطف تلاش‌های پیشکسوتان این مجموعه است و نیاز است هم‌اکنون نیز شرایطی فراهم شود تا با حمایت از کارهای فاخر هنری بتوانیم در زمینه فرهنگ‌سازی به شکل قابل قبول عمل کنیم.

نواداد اظهار کرد: اگر هم‌اکنون چنین برنامه‌های فاخر هنری برگزار می‌شود به خاطر زحمات انجام یافته در گذشته است که امیدواریم جوانان بااستعداد و فرهیخته جامعه نیز از این بسترها به خوبی استفاده کنند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما