شناسهٔ خبر: 29468498 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جذب ۲ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس/ همه اساتید دانشگاه جوان هستند

نصرتی گفت: تا ۱۰ سال آینده ۲ هزار دانشجوی خارجی به دانشگاه مدرس اضافه می‌شود و طرح جذب دانشجو در نیم‌سال دوم اجرا شود.

صاحب‌خبر -

جذب دوهزار دانشجوی خارجی در دانشگاه تربیت مدرس ظرف ده سال آینده/تمامی اساتید دانشگاه تربیت مدرس از نیروی جوان است

محمد حسن نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه آیا قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل حال اساتید بازنشسته  این دانشگاه می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: خوشبختانه استاد بازنشسته در این دانشگاه نداریم و طبق روال کاری و آیین نامه آموزشی دانشگاه تربیت مدرس این کار اجرا می شود.

وی ادامه داد: فلسفه این قانون نیز همین بوده است که بازنشسته‌ها کنار رفته و نیروهای جوان جایگزین آنها شوند تا از این طریق دولت برای جوانان اشتغالزایی کند، بنابراین به کارگیری بازنشستگان غیر از بندهایی که مجلس مشخص کرده است در هر شرایط و تحت هر عنوانی ممنوع بوده و نباید انجام شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در حال حاضر 740 استاد در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که تقریبا 60 درصد از این اساتید از قشر جوان بدنه آموزشی عالی دانشگاه هستند.

نصرتی بیان کرد: در واقع یکی از اولویت‌های این دانشگاه جذب اساتید نخبه است که اغلب آنها در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند.

وی گفت: بنده نیز موافق افزایش حضور نسل جوان در هیات‌های علمی دانشگاه‌ها هستم، چرا که این قشر با علوم جدید آشناتر و مدرن‌تر هستند،‌همچنین باید به نخبگان جوان فرصت داده شود و از توانایی آنان بهره‌مند شد چرا که اغلب همکارانمان در محیط های علمی سن و سالی بالا دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با اشاره طرح تحول راهبردی در این دانشگاه، ادامه داد: در حال حاضر حدود 140 دانشجو خارجی در مقطع دکتری این دانشگاه در حال تحصیل هستند و قرار است براین اساس طرح تحول راهبردی که با 37 روال پیش بینی شده است، راه اندازی شود.

نصرتی اضافه کرد: 4 طرح این 37 روال به تعامل شبکه‌ای میان رشته ای، برون‌گرایی و حضور فعال بین المللی، خوداتکایی و پایداری و سرآمد همه جانبه در کیفیت  اختصاص داده شده است.

وی گفت: رسالت دانشگاه تربیت مدرس به پیرشو بودن در توسعه آموزش عالی کشور طی دهه گذشته ارتقا یافت و بسیاری از رویه‌های عملکردی دانشگاه الگوی آموزش عالی کشور قرار گرفته و دانشگاه تربیت مدرس را در لبه رقابت سازنده آموزش عالی کشور قرار داده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در این بین مهم‌ترین دستاورد برنامه اول راهبردی دانشگاه، لزوم قرار گرفتن در لبه رقابت آموزش عالی کشور بود، توسعه مفهوم رقابت سازنده در درون دانشگاه با هدف برون گرایی و سرآمدی  همه جانبه در کیفیت خالص می شود و توفیق این برنامه را در تقویت رتبه دانشگاه به‌وضوح مشاهده می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: با تدابیر انجام شده قرار است با اجرای این 4 طرح، دانشگاه در بازده زمانی سال 95 تا 1404 متحول شود و این روال ها یکی از مهم ترین و اولویت های ماست.

نصرتی در ادامه با اشاره جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه افزود: قرار است ظرف ده سال آینده 2 هزار دانشجوی خارجی به این دانشگاه اضافه شود و امیدواریم طرح جذب دانشجوی خارجی در نیمسال تحصیلی دوم اجرا شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما