شناسهٔ خبر: 29468485 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

حمایت جمهوری چک از برجام

وزیر امورخارجه جمهوری چک گفت که این کشور از ادامه برجام حمایت می‌کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: وزیر امورخارجه جمهوری چک روز دوشنبه (امروز) پیش از برگزاری نشست شورای روابط خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران گفت: چک در حال حاضر از موضع مشترک در قبال ایران حمایت می‌کند و ما خواهان ادامه برجام هستیم.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از برگزاری این نشست با بیان اینکه باید میان مسائل دیگر مرتبط با ایران و اجرای توافق هسته‌ای تمایز قائل شد، گفت: حمایت ما از توافق هسته‌ای همچنان ادامه دارد و همان‌طور که می‌دانید تا جایی که بتوانیم برای آن تلاش می‌کینم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای سازوکار ویژه مالی اروپا با ایران گفت: فعالیت ما و به‌ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان در این زمینه ادامه دارد و ما از آن حمایت می‌کنیم. مشارکت وزیران اقتصاد این سه کشور در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. آن‌ها برای نهایی کردن آن به سختی تلاش می‌کنند.

موگرینی تصریح کرد: من نمی‌توانم به شما تاریخ دقیقی را اعلام کنم، اما تلاش‌ها ادامه دارد و کار در مسیری مثبت در حال پیشرفت است. باز هم می‌گویم که مشارکت وزیران اقتصاد این کشور‌ها و دیگر اعضا یک گام ضروری است که من معتقدم هرچه زودتر نتیجه دهد بهتر است.

نظر شما