شناسهٔ خبر: 29466584 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خرید اتوبوس دست دوم، دور باطل است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا : خرید اتوبوس دست دوم، هزینه غیر منطقی را به شهرداری تهران تحمیل می‌کند و می‌توان به جای آن، اتوبوس نو وارد ناوگان کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شورای شهر، محمد علیخانی درباره اقدام معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری به خرید اتوبوس دست دوم افزود: ورود اتوبوس دست دوم کار غلطی است، در گذشته اتوبوس‌های دست دوم را به شهرهای کوچک می‌فرستادند و از شهر خارج می‌کردند، حالا می خواهیم اتوبوس دست دوم بخریم که این کار ، دور باطل است.
وی ادامه داد: اکثر اتوبوس‌های تهران بجز BRTها از رده خارج شده‌اند و عمر 8ساله‌شان تمام شده است و در اصل اتوبوسی نداریم. حالا اگر اتوبوس دست دوم بخریم آن‌ها هم دو تا سه سال دیگر از رده خارج می‌شوند.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اتوبوس‌های دست دوم را می‌خرند و بعد می‌خواهند روی آن فیلتر ضد دوده بگذارند! هزینه خرید فیلتر ضد دوده و تعمیر اتوبوس‌های دست دوم را صرف خرید اتوبوس نو کنید.
علیخانی درباره ادعای معاونت حمل و نقل مبنی بر مشکل مالی شهرداری تهران برای خرید اتوبوس نو، اظهار کرد: منابع مالی باید ایجاد شود، مگر اینجا دولت است که بودجه بگیرد، هرچند دولت بسته‌های حمایتی در این زمینه دارد اما معاونت حمل و نقل نیز دنبال برخی از درآمدها نمی‌رود. فقط بخش حمل و نقل می‌تواند قسمت اعظم بودجه شهرداری را تامین کند. متاسفانه در طی بیش از یک سال نه تنها در بخش حمل و نقل، درآمدها افزایش پیدا نکرده بلکه با مدیریت اشتباه ، کاهش نیز پیدا کرده است.
رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران درباره طرح‌های شهرداری برای کاهش آلودگی هوای زمستان نیز اضافه کرد: باید باد و باران به آلودگی کمک کند در غیر این صورت بجز طرح کاهش، برنامه خاص دیگری نداریم. ضمن اینکه در همان طرح کاهش هم در خودروهای شخصی افزایش 25درصدی معاینه فنی داشته‌ایم، نه در مورد خودروهای سنگین و 3میلیون موتور سیکلت دودزا!

نظر شما