شناسهٔ خبر: 29465695 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

ثبت۱۳۳۵انباراستان درسامانه/مبارزه جدی با قاچاق کالاهای سلامت محور

یاسوج – استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون یک هزار و ۳۳۵ انبار در استان در سامانه ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی بعدازظهر دوشنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: باید در این راستا سازوکاری اندیشیده شود تا همه مالکین انبارها از این مسئله استقبال و در این سامانه ثبت نام کنند.

استاندار ثبت، کنترل و نظارت انبارهای استان را ضرورتی اساسی دانست و گفت: باید ثبت همه انبارها در سامانه با شرایط جدید انجام گرفته تا گردش کنترل ورودی و خروجی کالا در آنها رصد شود.

وی با اشاره به لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالاهای سلامت محور در استان اظهار داشت: با هیچ کسی در خصوص سلامت مردم تعارف نداریم و در مبادی ورودی استان و فروشگاهها با هر گونه کالایی که در حوزه بهداشتی، دارویی، آرایشی و خوراکی به سلامت مردم آسیب می رساند به شدت برخورد شود.

استاندار اظهار داشت: ما با آنچه که سلامت مردم را تهدید می کند به سختی مقابله و برخورد می کنیم و در این راستا دستگاههای مرتبط همچون تعزیرات، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاهها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند.

احمدی با بیان اینکه شرایط موجود انگیزه و زمینه سود جویی قاچاق کالا را فراهم کرده است، گفت: برخورد انفعالی با این امر خیانت است و میزان ورود و وجود قاچاق کالا نشان دهنده یک ضعف است.

وی افزود: بخشی از اقدامات مقابله ای به دلیل تعریف نشدن وظایف دستگاه ها از شتاب مناسب و مطلوبی برخوردار نیست و در این راستا باید کمیته ها فعال تر شده و وظایف هردستگاه نیز مشخص شود.

احمدی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد مسئله جلوگیری از خروج دام به صورت قاچاق از استان است.

استاندار افزود: باید برای مقابله با این امر، نظارت و کنترل جدی انجام شده وبا سودجویان و واسطه گران دام برخورد شود.

احمدی بر توجه بیشتر به خروج دام مازاد در استان با ایجاد ارزش افزوده برای تولید کننده و ساز و کار جدید تاکید کرد.

نظر شما