شناسهٔ خبر: 29465649 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توهین ترامپ، پاکستانی‌ها را عصبانی کرد

مقامات پاکستانی سخنان توهین آمیز ترامپ درباره کشورشان را غیر منصفانه دانسته خدمات اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریسم را یاد‌آوری کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«ترامپ» در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود پاکستان هیچ کاری برای آمریکا انجام نداده و تنها با سیاه نمایی نشان می‌دهد که در مبارزه با تروریسم، واشنگتن را همراهی می‌کند.

وی افزود: پاکستان «اسامه بن لادن» رهبر القاعده را پناه داده بود، در حالی که خانه وی مانند دژ ساخته شده و نزدیک یک پایگاه نظامی بود.

ترامپ ادامه داد: سرانجام نیروهای آمریکایی توانستند با ورود به پاکستان این تروریست خطرناک را از بین ببرند.

«شیرین مزاری» عضو حزب تحریک انصاف و وزیر حقوق بشر پاکستان در واکنش به سخنان ترامپ اظهار داشت: سخنان توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا باید برای کسانی که خواهان راضی نگاه داشتن آمریکا هستند درس عبرت باشد.

مزاری تأکید کرد: کسانی که در سال 2001 از آمریکا استقبال کردند سخنان ترامپ را به یاد داشته باشند.

وی با اشاره به کشته شدن افراد بی گناه در حمله پهپادهای آمریکایی همچنین کشته شدن هزاران نفر از مردم پاکستان در جنگ مبارزه با تروریسم سخنان ترامپ را غیر منصفانه دانست.

سناتور «مشاهد حسین سید» عضو حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف در این زمینه گفت: آمریکا فراموش کرده که برای لشکرکشی به افغانستان از مسیر رایگان زمینی و دالان هوایی پاکستان استفاده کرده است.

وی افزود: آمریکا در قبال خدماتی که پاکستان برای این کشور انجام داد حتی هزینه‌های آن را پرداخت نکرد و از این موارد به عنوان کمک مالی یاد می‌کند.

سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که تصور می‌شد روابط پاکستان و آمریکا در حال بهبود یافتن است.

بالا گرفتن تنش بین پاکستان و آمریکا در مدت اخیر در حالی است که ترامپ در نخستین پیام توئیتری خود در سال 2018 میلادی از قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد خبر داد و اعلام کرد که واشنگتن در اقدامی احمقانه در طی 15 سال گذشته 33 میلیارد دلار به این کشور کمک کرده است که این روند ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: پاکستان جز دروغ و فریب کاری چیزی تحویل آمریکا نداده و رهبران این کشور ما را احمق فرض کرده‌اند.

 

نظر شما