شناسهٔ خبر: 29465220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش/

عقب نشینی برانکو برای دیدار با پیکان/ گرشاسبی: مکتوب نوشتیم که با سازمان لیگ همکاری می‌کنیم

پرسپولیس بعد از نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان امروز باید کار خود را در لیگ برتر دوباره از سر بگیرد؛ به همین دلیل سرخپوشان امروز در برابر پیکان به میدان خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سازمان لیگ در اقدامی عجیب، تاریخ دیدار سرخپوشان برابر پیکان را درست در زمان اردوی تیم ملی قرار داد که این اقدام باعث عصبانیت برانکو شد. با جود اعتراض سرمربی سرخپوشان سازمان لیگ اما تغییری در برنامه خود ایجاد نکرد تا پرسپولیس امروز در برابر پیکان به میدان برود. نکته مهم اینجا بود که برانکو روز گذشته و در فاصله یک روز به بازی خود را به تهران رساند و از کرواسی به همراه دستیاران خود و منشا بازگشت تا شنیده شود که در نشست خبری شرکت نخواهد کرد و روز بازی هم روی نیمکت پرسپولیس نخواهد نشست.

گرشاسبی: مکتوب نوشتیم که با سازمان لیگ همکاری می‌کنیم
سازمان لیگ در روزهای گذشته بارها از توافق با مدیران پرسپولیس برای لغو بازی‌ها و برگزاری آنها در خلال اردوی تیم ملی خبر داده بود. درست چند ساعت پیش از رسیدن برانکو به ایران مدیرعامل سرخپوشان اعلام کرد:« ما 2 بازیکن در تیم ملی ایران داریم و در کنار این 2 بازیکن بشار رسن هم در تیم ملی عراق است. با این حال اعلام کردند که بازی باید 28آبان برگزار شود. ما مشکلی نداریم و بازیکنان ما با انگیزه و قدرت بیشتری که از حمایت هواداران می‌گیرند به بازی خواهند پرداخت. ما در تعامل با باشگاه پیکان و سازمان لیگ قرار گذاشتیم بازی زمان دیگری برگزار شود. با برانکو صحبت کردیم و بحث این شد که بازی را عقب بیندازیم اما نگفتیم در چه تاریخی. مکتوب نوشتیم که با سازمان لیگ همکاری خواهیم کرد. ظاهرا آقای برانکو عصبانی می‌شود و زیر بار این تاریخ نمی‌رود و بعد سازمان لیگ این تاریخ را قطعی اعلام می‌کند و ما هم بازی خواهیم کرد.» به‌نظر می‌رسد صحبت‌های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در تغییر تصمیم سرمربی پرسپولیس نقش مهمی داشته است.

برانکو: بازی کردیم تا نگویند بزدلیم
برانکو بعد از بازگشت به ایران بلافاصله در تمرین سرخپوشان شرکت کرد و بعد از آن در نشست خبری بازی هم حاضر شد. در چند روز گذشته گفته شده بود که ممکن است سرمربی سرخ‌ها در اعتراض به برنامه‌ریزی سازمان لیگ روی نیمکت تیمش در بازی با پیکان ننشیند که این گمانه‌زنی‌ها غلط از آب درآمد و در نهایت برانکو از موضع سابقش عقب نشست. برانکو درخصوص این بازی گفت: «امروز بازی داریم درصورتی‌که روز فیفا است و با وجود اینکه براساس قوانین در فیفادی نباید بازی برگزار شود ولی ما بازی داریم. ظاهرا ما مقصر هستیم که به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم. من فقط دوست دارم بگویید کسی هست بداند یا در خاطر داشته باشد که در روزهای فیفادی بازی لیگ برگزار می‌شود یا خیر؟ اگرچه مدیرعامل‌مان گفت اگر مایل نیستید فردا بازی نکنید اما من گفتم بازی می‌کنیم که نگویند ما بزدل و ترسو هستیم.»

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه بیرانوند، نامزد بهترین بازیکن سال آسیا شده، گفت: «بیرانوند استحقاق بهترین بازیکن و دروازه‌بان آسیا را دارد و مشکلی در آن نیست، مطمئنم که او به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب خواهد شد. پیش از این هم گفته بودم بیرانوند بازیکنی است که ارزش یک بازیکن اروپایی دارد، او کیفیت خودش را در تیم ملی هم نشان داد. به‌خصوص که او در تیم ملی مربی دروازه‌بانان خوبی هم دارد.»

برانکو در مورد اینکه فتاحی گفته بود ملی‌پوشان امید پرسپولیس به این تیم برمی‌گردند اما پیکان گفت که اگر ملی‌پوشان پرسپولیس برگردند ما هم ملی‌پوشان خود را می‌خواهیم گفت: «بله. این کاملا عادی است که اگر بازیکنان امید پرسپولیس را آزاد کنند بازیکنان ملی‌پوش امید استقلال، پیکان، تراکتورسازی و سایر تیم‌ها را هم باید مرخص کنند. آن موقع استیلی، کرانچار و رضا چلنگر باید بازی می‌کردند، این مورد بحث لیگ و سازمان لیگ نیست. بحث سرمربی است.»

برانکو در پاسخ به این سؤال که مسئولان سازمان لیگ از قول شما صحبت‌هایی را نقل کرده‌اند و گفته‌اند شما با کرانچار تماس گرفته‌اید تا بتوانید بازی را به تعویق بیندازید، گفت: «این را چه‌کسی گفته که من با کرانچار صحبت کردم؟ واقعا باید خجالت بکشد کسی که این حرف‌ها را زده. یعنی با این حرف کرانچار را هم تخریب می‌کنند و این یعنی خودشان برای خودشان کافی هستند. من اگر به کرانچار زنگ می‌زدم ۵ بازیکن ما به تیم ملی می‌رفت نه فقط طاهرخانی. آنها ما را احمق فرض می‌کنند؟! من فقط گفتم که روز فیفادی نمی‌شود بازی کرد. قانون می‌گوید اگر ۳بازیکن در تیم ملی باشد آن بازی عملا به تعویق می‌افتد و اگر ما به فیفا شکایت کنیم فدراسیون جریمه می‌شود اما ما بازی می‌کنیم و این بازی را هم خواهیم برد، اینها اصلا مهم نیست. می‌توانند بگویند با جوانانمان بازی می‌کنیم، فقط باید بگویند که چرا قانون را رعایت نمی‌کنند.»

نظر شما