شناسهٔ خبر: 29462827 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افتتاح المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دانش آموان استثنایی آران و بیدگل

المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان استثنایی آموزشگاه امید شهرستان آران و بیدگل در ۱۰ رشته ورزشی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای دانش آموزان استثنایی آموزشگاه امید شهرستان آران و بیدگل صبح امروز در ۱۰ رشته با حضور کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان، مسؤولان آموزش و پرورش آران و بیدگل و خانواده دانش آموزان این شهرستان افتتاح شد.

 

در ابتدای مراسم، رژه تیم های شرکت کننده  در رشته های «دوومیدانی»، «والیبال»، «فوتبال»، «فوتسال»، «تنیس روی میز»، «دارت»، «داژبال»، «هندبال»، «بسکتبال»، «آمادگی جسمانی» و رژه داوران این المپیاد انجام شد. سپس، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرچم المپیاد توسط دانش آموزان منتخب ورزشی رشته دوچرخه سواری در مدرسه به چرخش درآمد.

مدیر آموزشگاه استثنایی امید آران و بیدگل در این مراسم با تاکید بر اینکه با دانش آموزان معلول نباید از موضع ضعف و ناتوانی برخورد کرد، گفت: چه بسا از میان این دانش آموزان استعداد هایی درخشان تر از دانش آموزان عادی همچون ورزشکاران معلول این آموزشگاه «محمدعلی جعفر» در رشته باستانی و«محمدصادق عیاری» در رشته کُشتی که سال گذشته موفق به کسب مقام دوم در منطقه شدند و «یوسف بانویی» در رشته سوارکاری یا هنرمند نقاش شناخته شده در عرصه جهانی «فاطمه حمامی نصرآبادی » از همین شهرستان رشد کرده اند.

 

فاطمه باقری ، حضور دانش آموزان استثنایی در این المپیاد را بسیار مهم خواند و یادآور شد: فرهنگ خوب زندگی کردن در بدن سالم است و برگزاری این المپیاد علاوه بر کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان، زمینه ای برای ارتقای سلامت بدنی و روانی آنان است.

در پایان این مراسم از چند تن از دانش آموزان معلول کشتی گیر، باستانی کار و اسب سوار آموزشگاه استثنایی امید شهرستان آران و بیدگل تجلیل شد.

 

یادآور می شود، در سال تحصیلی 98-97  تعداد 90 دانش آموز دختر و پسر در چهار مقطع پیش دبستانی، دبستان، متوسطه اول و دوم در آموزشگاه امید به عنوان تنها آموزشگاه استثنایی شهرستان آران و بیدگل تحصیل می کنند.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان واقع شده است.

نظر شما