شناسهٔ خبر: 29461442 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احداث بزرگترین مجتمع آموزشی خیرساز غرب کشور درسنندج آغاز شد

سنندج - ایرنا - عملیات احداث بزرگترین مجتمع آموزشی - فرهنگی شبانه روزی خیرساز غرب کشور توسط بیناد خیریه صدر هاشمی نژاد روز دوشنبه با حضور رئیس هیات مدیره بنیاد، استاندار کردستان و جمعی از مسئولان اجرایی در میدان گاز سنندج جنب مجتمع تیزهوشان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مجتمع ویژه دانش آموزان مستعد بی بضاعت بوده و در زمینی به مساحت 38 هزار متر مربع و در میدان گاز سنندج جنب مجتمع تیزهوشان سنندج احداث می شود.
این مجتمع بزرگترین مرکز فرهنگی و آموزشی غرب کشور بوده که دارای 2 مجتمع جداگانه دخترانه و پسرانه، مجتمع ورزشی، درمانگاه و سایر امکانات آموزشی و تحصیلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در مراسم آغاز احداث این مجتمع گفت: کردستان سومین استانی است که بنیاد خیریه صدر هاشمی نژاد اقدام به احداث مجتمع فرهنگی آموزشی شبانه روزی در آن کرده است.
رشید قربانی با بیان اینکه این پروژه بزرگترین مجتمع فرهنگی آموزشی غرب کشور است، افزود: این مجتمع دارای تمام آمکانات آموزشی، پرورشی و فرهنگی است و ظرفیت پذیرش 400 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مستعد بی بضاعت را دارد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این مجتمع به 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، اظهار داشت: اعتبارات ساخت این مجتمع آموزشی از سوی بنیاد خیریه صدرهاشمی نژاد تامین می شود و کار کرد آن به صورت شبانه روزی خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه یادآور شد: بنابر اظهارات وزیر آموزش و پرورش 30 درصد مدارس کشور غیراستاندارد است ضمن اینکه براساس آمارهای موجود استان کردستان نیز در این زمینه وضعیت مطلوبی ندارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و 142 مدرسه استان غیراستاندارد است، تاکید کرد: 280 مورد از این مدارس دارای فرسودگی مطلق بوده و برای تخریب و بازسازی آن به چهار هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
قربانی گفت: همچنین برای تکمیل حدود 110 پروژه ناتمام آموزشی در سطح استان به 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا وضعیت فضاهای آموزشی به حد مطلوب برسد.
وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 340 میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی به امر مدرسه سازی در کردستان اختصاص یافت، افزود: امسال در سفر معاون سازمان برنامه و بودجه به کردستان، 350 میلیارد ریال خارج از بودجه های عمومی برای تکمیل پروژه های آموزشی و 100 میلیارد ریال نیز برای خرید تجهیزات مدارس به این استان اختصاص یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: امسال علاوه بر اعتبارات دولتی در حوزه مردمی نیز چند پروژه از جمله پروژه عظیم مصلی نژاد و همچنین این پروژه (صدر هاشمی) آغاز شده است.
وی ابراز امیدواری کرد با کمک های خیرین و اعتبارات دولتی بتوانیم وضعیت فضاهای آموزشی استان کردستان را در سال های آینده بهبود ببخشیم.
داده های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکی از آن است که در حال حاضر از سه هزار و 800 مدرسه این استان، بیش از یک هزار مدرسه نیازمند تخریب و نوسازی است.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348/9102

نظر شما