شناسهٔ خبر: 29461398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری همایش ملی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت پذیر اجتماعی

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری ششمین همایش ملی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت پذیر اجتماعی گفت: این همایش برای تقدیر از فرهنگ خیرین حوزه سلامت برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «عبدالرحمان رستمیان» در نشست خبری ششمین همایش ملی تجلیل از برگزیدگان مسئولیت پذیر اجتماعی با بیان اینکه در این همایش به دنبال تقدیر از سمن ها، سازمان ها و افرادی هستیم که در حوزه مسئولیت اجتماعی به ارایه خدمت به هموطنان می پردازند، گفت: این همایش برای تقدیر از فرهنگ خیرین حوزه سلامت برگزار می شود چرا که حمایت های آنها باعث می شود تا ما بتوانیم در حوزه بهداشت در خدمت رسانی خود سریع تر بتوانیم نیازهای هموطنان را برآورده نماییم.

 

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این همایش با همکاری موسسه سلامت مرهم برگزار می شود، گفت: این همایش با هدف شناسایی افرادی که در حوزه دانشگاه علوم پزشکی فعالیت خیرخواهانه داشته اند، برگزار می شود و ما به دنبال تقدیر و تشکر از آنها هستیم تا بتوانیم فعالیت های خیرخواهانه را در سطح جامعه گسترش دهیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی ما بیشتر در حوزه درمان بوده است، گفت: ما به دنبال گسترش فعالیت های خیرخواهانه و ارایه خدمت در عرصه های آموزشی و پزشکی نیز می باشیم.

 

رستمیان با بیان اینکه تقدیر از متخصصانی که در مناطق محروم به ارایه خدمت می پردازند از دیگر برنامه های این همایش است، گفت: تقدیر از افرادی که با حضور در اردوهای جهادی فعالیت های مفیدی در جامعه داشته اند نیز در این همایش صورت می گیرد.

 

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه افزایش سطح سواد سلامت جامعه از برنامه های ما در برگزاری این همایش است، گفت: تهران هم اکنون دارای مشکلات عدیده ای است، مثلا فاضلاب تهران هنوز مکانیزه نشده و جمع آوری و تصفیه نمی شود.

 

وی با بیان اینکه زباله گردی از اشتباهات بزرگی است که هم اکنون در تهران شاهد آن هستیم، گفت: جامعه نباید اجازه دهد این امر رخ دهد چرا که بسیاری از بیماری ها از این طریق به افراد سالم منتقل می شود.

 

وی با بیان اینکه در سایر نقاط دنیا دانشگاه ها توسط بخش خصوصی مورد حمایت قرار دارند، خاطرنشان کرد: ما نیز به همین دلیل گروه حامیان دانشگاه را تشکیل داده ایم و به دنبال ارتقا و پیشرفت دانشگاه می باشیم چرا که دانشگاهی که بتواند به مسئولیت اجتماعی خود بپردازد دارای ارزش می باشد.

 

وی با بیان اینکه ما در حوزه بهداشت و درمان توانسته ایم پاسخ مناسبی برای جامعه داشته باشیم، گفت: هم اکنون دانشگاه ها به دنبال رفتن به سطح 3 و 4 هستند که مسئولیت پذیری اجتماعی نیروهای متخصص در آن در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماران در کنار نسخه های پزشکی نیازمند نسخه های اجتماعی نیز می باشند، گفت: مددکاری باید در کنار خانواده های نیازمند بوده و بستر مناسبی برای فعالیت آنها در جامعه را فراهم نماید.

 

رستمیان با بیان اینکه همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت 25 آذرماه در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود، گفت: وزرای ارتباطات و بهداشت از سخنرانان این همایش می باشند و در این همایش از 30 نفر از فعالان حوزه سلامت تقدیر می شود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون ما با هلال احمر تفاهم نامه ای برای کمک به بیماران بستری شده در بیمارستان ها داریم، گفت: در این تفاهم نامه داوطلبان به عنوان سلامت یار در بیمارستان های ما فعال بوده و به بیماران کمک می کنند.

 

 

 

 

نظر شما