شناسهٔ خبر: 29461265 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همه واحدهای مسکن مهر فارس، متقاضی دارند

مهندس عطاالله زمانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با رد این موضوع که واحدهای مسکن مهر در برخی از شهرهای استان فارس مشتری ندارند گفت: ما این ادعا را با قوت رد می

صاحب‌خبر - مهندس عطاالله زمانی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با رد این موضوع که واحدهای مسکن مهر در برخی از شهرهای استان فارس مشتری ندارند گفت: ما این ادعا را با قوت رد می کنیم.
وی ادامه داد:بنیاد مسکن در مناطقی برای احداث مسکن مهر ورود و طرح ها را اجرا کرد که تقاضای کافی برای مسکن شهری و مسکن مهر وجود داشته است بنابر این اکنون مسکن بدون متقاضی نداریم .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: برای احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر دراستان فارس از سال 92 تا 96 بیش از 7 هزار و 425 میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات هزینه شده است.
زمانی افزود: 91.5 درصد از طرح های مسکن مهر در استان فارس واگذار شده در حالی که شاخص واگذاری در سطح کشور 91 درصد است بنابر این فارس از سایر استان ها و از متوسط کشوری دراین زمینه جلوتر است ، برخی از واحد های مسکن مهر که هنوز به اتمام نرسیده با مسئولیت تعاونی های مسکن اقدام به ساخت شده است.
وی گفت: استان فارس در زمینه تامین مسکن شهری احداث 30 هزار واحد مسکن مهر را تقبل کرد که بیش از 27 هزار و 400 واحد در سالهای اول اجرای این طرح احداث و واگذار شد و 3 هزار واحد نیز دراختیار تعاونی ها بود که برخی هنوز باقی مانده است، آنچه تکلیف قانونی دراین حوزه بوده اجرا و واگذار شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فارس در 55 فعالیت عمرانی و فرهنگی در کشور رتبه نخست را دارد گفت: این رتبه ها در 20 شاخص محوری از سوی بنیاد مسکن کشور تعیین شده است که براساس شاخص های اعلام شده استان فارس در25 درصد از فعالیت ها رتبه اول ، در 15 درصد رتبه دوم و در 15 درصد رتبه سوم را به دست آورده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس افزود: همچنین شاخص های کشوری بیانگر آن است که این استان در 20 درصد از فعالیت های عمرانی و فرهنگی رتبه چهارم و پنجم و در 25 درصد رتبه بیشتر از پنجم دارد و امید است در سال جاری با توسعه فعالیت های عمرانی و فرهنگی 25 درصد آخر با دقت بیشتر ارتقا یابد.
وی همچنین با بیان اینکه 20 درصد از زلزله های بالای 3 ریشتر در فارس رخ می دهد گفت:فارس در مسیر زلزله های ویرانگر قرار دارد و از هر 5 زمین لرزه بالای 3 ریشتر یک زلزله در استان فارس رخ داده است، این موضوع لزوم مقاوم سازی بیشتر و ساماندهی بافت های فرسوده شهری و روستایی را گوشزد می کند.
زمانی اضافه کرد : شهرهای جنوبی استان فارس در معرض تهدید بیشتری از نظر آسیب های ناشی از زلزله قرار دارند، بیش از 230 هزار واحد مسکونی در این مناطق بهسازی و بازسازی شده است و فارس را به حدود 55 درصد مقاوم سازی رسانده است، شاخص کشوری دراین حوزه 47 درصد است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین گفت: از آنجا که استان فارس در خطر زمین لرزه های پی در پی قرار دارد ما به بالا بودن شاخص مقاوم سازی ها هم اکتفا نکرده ایم و به دنبال راهکار های قانونی برای اتمام کار در 45 درصد باقیمانده هستیم.
زمانی اضافه کرد: هر جا بنیاد مسکن اجرا کرده، بافت های مسکونی تا زلزله های 5 و 6 ریشتر هم دوام آورده و آسیب ندیده است.
6113 /1876
انتهای پیام

نظر شما