شناسهٔ خبر: 29461099 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اتحادیه اروپا برنامه های جدیدی برای توسعه همکاری های کشاورزی با ایران دارد

صاحب‌خبر -

مدیرکل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: برنامه های جدیدی برای توسعه همکاری ها با ایران در زمینه پسته، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و استانداردهای غذایی داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، جان کلارک امروز دوشنبه در همایش مشترک توسعه همکاری های کشاورزی ،استاندارد ها و تجارت مواد غذایی و کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا افزود: ما در این همایش درباره جزییات مربوط به مواد غذایی، نباتات و استانداردهای بالای اروپا به منظور توسعه تجارت صحبت خواهیم کرد و امیدواریم استانداردهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به اتحادیه اروپا رعایت شود.

وی این همایش را فرصتی برای ملاقات تجار ایرانی و اروپایی و مسوولان دانست و اظهار داشت: ما از این طریق بهتر می توانیم از شرایط یکدیگر مطلع شویم و این آشنایی ها به توسعه تجارت میان دو طرف کمک می کند.

کلارک ارتباط مردم با مردم را یکی دیگر از اهداف این همایش دانست.

وی با بیان این که از سال گذشته اقدامات متنوعی در حوزه کشاورزی و مواد غذایی ایران و اتحادیه اروپا صورت گرفته است، تصریح کرد: اتحادیه اروپا مشتاق ماهی قزل آلا و کشمش ایران در بازار خود است.

مدیرکل روابط بین الملل کشاورزی اتحادیه اروپا افزود: دو طرف تاریخچه طولانی درباره تولید غذا دارند و با توجه به چالش تغییرات اقلیمی و تهیه غذای جوامعی که رو به پیری هستند، می توانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

نظر شما