شناسهٔ خبر: 29461011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه های کره شمالی؛

پیونگ یانگ با فشار و تحریم تسلیم آمریکا نمی شود

پکن- ایرنا- رسانه های کره شمالی امروز دوشنبه با انتشار گزارش هایی شدید اللحن علیه آمریکا نوشتند واشنگتن می کوشد با زور، فشار و تحریم به خلع سلاح اتمی دست یابد ولی این اقدامات به نتیجه نخواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا خبرگزاری کره شمالی در گزارشی با اشاره به اینکه فشارهای قرون وسطایی این کشور هرگز پیونگ یانگ را از پا در نخواهد آورد تاکید کرد ظاهرا آمریکا قول هایی را که در اجلاس سران در سنگاپور داده شد فراموش کرده است قطار بهبود مناسبات را متوقف کرده و به فشارهای بی امان روی آورده است.
گزارش می افزاید آمریکا جنگنده هایش را در اطراف شبه جزیره کره به پرواز در می آورد و نظارت بر برنامه های نظامی کره شمالی را افزایش داده و با ژاپن رزمایش برگزار کرده و سعی کرده است فشارها را به حداکثر برساند.
روزنامه رودونگ سینمون، روزنامه دولتی این کشور نیز به آمریکا هشدار داده است تحرکات روانی و فیزیکی هرگز بر کره شمالی کارگر نخواهد شد و این کشور با اندیشه قرون وسطایی و تهدید، تحریم و فشار به جایی نمی رسد.
خبرگزاری یونهاپ از قول این رسانه ها آورده است کره شمالی می گوید هیچوقت به واسطه فشارها وارد مذاکره نشده بلکه بالا رفتن توان و قابلیت های نظامی این کشور موجب شده است با قدرت های دیگر وارد گفت و گو شود.
کره شمالی در روزهای اخیر انتقادها از آمریکا را افزایش داده و خواستار لغو تحریم ها شده است اما واشنگتن اصرار می ورزد تا زمانی که تحولی قابل تایید در غیراتمی شدن شبه جزیره کره مشاهده نکند تحریم ها را ادامه خواهد داد.
لغو دیدارهای مقام های ارشد دو کشور در ماه های اخیر نشان می دهد مناسبات کره شمالی و آمریکا بار دیگر تیره شده است و ممکن است این بن بست باعث شود تا کره شمالی آزمایش های متوقف شده بالستیک و اتمی را از سربگیرد.
آساق**231**1904**

نظر شما