شناسهٔ خبر: 29460412 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌ و پرورش یزد خبر داد

برگزاری اولین همایش ملی کودکان ایران اسلامی در یزد/ بطحایی؛ مهمان ویژه همایش

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد گفت: چهارشنبه هفته جاری اولین همایش ملی کودکان ایران اسلامی در یزد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عباسعلی دانافر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره برگزاری اولین همایش ملی هویت کودکان ایرانِ اسلامی، اظهار داشت: این همایش در روزهای ۳۰ آبان و اول آذرماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود و وزیر آموزش‌ و پرورش میهمان اصلی آن است.

وی با بیان اینکه آثار ارسال‌شده به این همایش ملی در ۶ محور احصا شده است، افزود: با توجه به این‌که شاکله اصلی هویت و شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد، این همایش بررسی دو مفهوم مهم کودکی و هویت را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نظام آموزشی تربیت نسل جدید بر اساس هویت، سنن و فرهنگ حاکم بر جامعه است. باید با برنامه‌ریزی دقیق آموزشی و تربیتی هویت کودکان را چنان شکل داد که دانش آموزان در خصوص فرهنگ خود احساس مسئولیت کرده و به تاریخ و تمدن خود افتخار کنند.

دانافر تصریح کرد: هر جامعه‌ای که می‌خواهد دوام داشته باشد، باید از سنین کودکی برای شکل‌گیری هویت در کودکان و نوجوانان خود تلاش کند و رسالت ما به‌عنوان نظام آموزشی نیز همین است تا کودکان خود را بر اساس هویت ملی و اسلامی خود تربیت کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بدون شک اگر کودکان را متناسب با فرهنگ و هویت ملی و اسلامی خود تربیت کنیم انسجام و همبستگی ملی بیش‌ از پیش در کشور جاری می‌شود که این مهم رمز بقای هر جامعه‌ای است.

وی اضافه کرد: همایش ملی کودکان ایران اسلامی تلاش می‌کند تا توجهات را به دوره پیش‌دبستانی به‌عنوان یکی از دوره‌های مهمی که در شکل‌گیری هویت کودکان نقش دارد جلب کند. این همایش علاوه بر بعد علمی، از ظرفیت هنر و ادبیات نیز در جهت هدف خود استفاده می‌کند تا بتواند اثرگذاری بهتر و بیشتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان یزد تأکید کرد: در کنار مقالات علمی، قصه‌گویی، دکلمه‌خوانی، عکس، فیلم کوتاه و سرودها و نواهای محلی کودکانه در این همایش مدنظر  قرار گرفته و درمجموع حدود ۲۲۰۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال‌ شده است.

دانافر تصریح کرد: این همایش تلاش می‌کند، بستری ایجاد کند تا دستاوردهای اساتید، پژوهشگران و معلمان که در زمینهٔ هویت‌یابی کودکان جمع‌آوری‌ شده، به اشتراک گذاشته شود. تلاش می‌کنیم زمینه را برای توجه بیشتر پژوهشگران، هنرمندان و اساتید به شکل‌گیری هویت کودکان فراهم کنیم.

بهادرزاده معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت دوران کودکی و هویت‌یابی کودکان در این سن، گفت: دوران کودکی بهترین دوران زندگی هر فردی است و اثرات تربیتی آن تا پایان عمر ماندگار خواهد بود.

وی افزود: پس از سال‌ها همگان به این نتیجه رسیده‌اند که برای شکل‌گیری هویت و پایه‌های تربیتی جامعه باید در دوران کودکی سرمایه‌گذاری کرد که این مهم در سند تحول نظام آموزشی کشور نیز دیده‌ شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان یزد تأکید کرد: از پنجم اردیبهشت ۹۷ که فراخوان ارسال آثار اعلام‌ شده است تا تاریخ سی‌ام مهرماه تعداد ۲۱۹۹ اثر به دبیرخانه همایش ارسال‌شده است که مشتمل بر ۴۱۵ مقاله علمی، ۱۱۸ فیلم کوتاه، ۱۴۵ آواز و نواهای بومی و محلی، ۱۲۵ دکلمه خوانی، ۲۳۵ قصه قصه‌گویی و ۱۱۶۱ عکس بوده است.

بهادرزاده گفت: از بین مقالات علمی ارسال‌ شده 200 مقاله پذیرفته‌ شده است مورد تجلیل قرار می‌گیرد. این همایش در حقیقت آغازی برای یک‌ راه است و تلاش می‌کند موجی را در کشور ایجاد کند تا مردم بیشتر به مقوله شکل‌گیری هویت در دوران کودکی توجه کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در زمینه تأمین و بهسازی نیروی انسانی، تقویت صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد و در همین راستا کارگاه‌های مختلفی را در حاشیه این همایش برگزار می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در پایان اظهار داشت: این همایش شروعی برای اجرای سند تحول نظام آموزشی کشور است و چهارشنبه از ساعت ۸ صبح کار خود را در سالن دکتر شاهی دانشگاه یزد آغاز می‌کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما