شناسهٔ خبر: 29460396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجاری سازی دومکمل گیاهی خوراک دام و طیور در اصفهان

دو مکمل گیاهی خوراک دام و طیور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تجاری سازی شد.

صاحب‌خبر -

تجاری سازی دومکمل گیاهی خوراک دام وطیور در اصفهانبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مدیرعامل شرکت دانش بنیان سینا تسنیم سپاهان گفت: با بهره گیری از این مکمل های 100درصد گیاهی با نام های تجاری داماک و دام گروفیت تولید فرآورده های گوشتی ولبنی سالم تر می شود.

فرحناز صاحب زاده، تولید این دو مکمل گیاهی را در قالب های معمولی و نانویی بیان کرد و افزود: مکمل‌ گیاهی داماک برای افزودن به خوراک طیور با قابلیت افزایش وزن، کاهش تلفات و پیشگیری و کمک به درمان بیماری‌های تنفسی طیور کاربرد دارد.

وی گفت: داماک حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر با خواص ضدمیکروبی در خلال فرآیند غذا با تحریک ترشح آنزیم‌ها و شیره‏‌های گوارشی موجب افزایش اشتها شده و با خاصیت آنتی باکتریال و اثر بر میکرو فلور روده با برتری جمعیت میکروبی مفید منجر به هضم و جذب بهتر مواد غذایی و بهبود ضریب تبدیل غذایی می‌شود.

این پژوهشگر دانش بنیان، افزایش مصرف کنسانتره استارتر را یکی از مهم‌ترین روش‌های تغذیه‌ای در کوتاه کردن دوره شیرخوارگی و بهبود رشد روزانه گوساله‌های شیرخوار و از شیرگرفته دانست و افزود:  دام گروفیت محصول جدید دیگر این شرکت هم محرک رشد حاوی عصاره و اسانس گیاهان دارویی و معطر است که با تحریک ترشح آنزیم‌ها و شیرابه‌های گوارشی در فرآیند هضم خوراک و عملکرد سامانه گوارشی، سبب بهبود اشتهای دام سنگین و مصرف بیشتر خوراک، رشد روزانه و سلامت دام های شیری و پرواری می‌شود.

شرکت دانش بنیان سینا تسنیم سپاهان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ‌بهایی فعال در زمینه تولید مکمل های گیاهی و راه اندازی خط تولید محصولات انسانی در قالب گیاهی با استفاده از طب سنتی است.

نظر شما