شناسهٔ خبر: 29460376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با تاکید بر کاهش آمار طلاق مطرح شد؛

مشاوره پیش از ازدواج در اردبیل فرهنگ‌سازی و نهادینه شود

اردبیل - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: به منظور کاهش آمار طلاق نیازمند فرهنگسازی برای جدی گرفتن مشاوره پیش از ازدواج در این استان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی های حقوقی پیش از ازدواج تصریح کرد: هفت مرکز تخصصی مشاوره بعد از ازدواج در اردبیل فعال بوده که در مسائل مختلف از جمله طلاق‌های توافقی ورود به هنگام و مناسبی را از خود نشان داده و در کاهش آمار طلاق در تلاش هستند.

وی با اشاره به ضرورت مضاعف کردن تلاش‌ها برای افزایش مراکز تخصصی مشاوره بعد از ازدواج در اردبیل افزود: ازدواج احساسی و عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی که با همراه نبودن فرهنگ گفتگو نیز عجین گشته از جمله مهمترین علل طلاق در بین زوجین عنوان می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و رسانه‌های گروهی نقش بسیار مهمی را در راستای افزایش مهارت‌های علمی و تخصصی جوانان در مرحله پیش از ازدواج دارند و می‌بایست از ظرفیت موجود برای کاهش آمار طلاق به بهترین شکل ممکن سود جست.

خدادادی افزود: درگیری و خشونت بیشترین پرونده را در محاکم قضایی استان اردبیل به خود اختصاص می‌دهد و افزایش توانایی‌های مهارتی به ویژه در ارتباط کلامی در بیان احساسات منجر به برطرف‌سازی این معضل و یا کاهش آمار چنین اتفاقاتی خواهد شد.

درگیری و خشونت بیشترین پرونده محاکم قضایی اردبیل

وی تأکید کرد: طلاق به عنوان یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در کشور بوده که علاوه بر زوجین، باعث ایجاد تأثیرات منفی در فرزندان و جامعه نیز می‌شود و قربانی این اتفاق تنها دو نفر نخواهند بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی با مشارکت سمن‌ها باید بر ضرورت برخورداری از ازدواج آگاهانه در جامعه تأکید کرده و از امکانات و ابزارهای موجود فرهنگی به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

خدادادی توضیح داد: در سال ۹۵ استان اردبیل با رشد بیش از ۲۱ درصدی طلاق رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده بود، اما در سال‌های احیر با کاهش این آمار مواجه شدیم هرچند همچنان در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار داریم.

نظر شما