شناسهٔ خبر: 29460016 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

سال سیاه فوتبال اسپانیا

منبع: ایسنا

تیم ملی فوتبال اسپانیا در سال ۲۰۱۸ روزهای تلخی داشت و یکی از سیاه‌ترین سال‌های خود را گذراند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌مشرق، سال ۲۰۱۸ برای تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا به پایان رسید. لوییس انریکه، مارس ۲۰۱۹ دوباره بازیکنان را به اردوی تیم‌ ‌ملی فرا خواهد خواند. لاروخا در لاس پالماس آخرین بازی‌اش را در سال جاری میلادی انجام داد. قرمزها سال عجیبی را سپری کردند و در مجموع چهره خوبی از خود بر جای نگذاشتند. در ادامه‌ به نقاط سیاه تیم‌ ‌ملی در سال ۲۰۱۸ اشاره می‌شود.

مارس؛ پیروزی پر گل برابر آرژانتین و شروع ابهامات

اسپانیا سال ۲۰۱۸ را با یک تساوی  مقابل آلمان در یک دیدار دوستانه آغاز کرد. این نخستین آزمایش لاروخا مقابل دو تیم بزرگ جهان در ماه مارس بود. در دومین دیدار در واندا متروپولیتانو مقابل آرژانتین  قرار گرفت. لاروخا سه ماه باقی‌ مانده به جام جهانی روسیه با بازی‌اش همه را به وجد آورد و توانست آرژانتین بدون لیونل مسی را ۶ بر یک شکست دهد. با این حال ادامه‌ بازی‌های  دوستانه برای اسپانیا خوب پیش نرفت. این تیم در ویارئال مقابل سوئیس یک بر یک مساوی کرد و یک پیروزی سخت برابر تونس در روسیه به دست آورد (یک بر صفر پیروز شد). با این حال بدترین اتفاق ممکن هنوز رخ نداده بود و بیرون از میادین این حادثه اتفاق افتاد.

۱۳ ژوئن؛ لوپتگی ــ روبیالس

همه چیز در ساعت ۱۲:۰۰ ظهر سیزدهم ژوئن روی هوا بود. لوییس روبیالس، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا در کراسنودار اعلام کرد یولن لوپتگی از سمتش بر کنار شده است. سرمربی اسپانیایی در حالی بر کنار شد که تنها  یک روز به شروع جام جهانی ‌مانده بود. اعلامیه باشگاه رئال مادرید در رابطه با مربی شدن لوپتگی به عنوان جایگزین زین الدین زیدان باعث شد جو اردوی تیم‌ ‌ملی اسپانیا بر هم بریزد و تنش زیادی به وجود آورد. فرناندو هیرو به عنوان سرمربی لاروخا تا پایان جام جهانی انتخاب شد. این تصمیم  روبیالس زلزله‌ای به راه انداخت که هرگز تاریخ فوتبال اسپانیا به خود ندیده بود.

بیشتر بخوانید:

قانون جدید انریکه در تیم ملی اسپانیا

جولای؛ شکست در جام جهانی

تیم  هیرو در مرحله یک هشتم نهایی با جام جهانی خداحافظی کرد.  لاروخا در مرحله گروهی پر از ابهام عمل کرد و به سختی از سد تیم‌های کوچک‌تر گذشت. اسپانیا در نخستین بازی‌اش در سوچی مقابل پرتغال مساوی کرد سپس با حداقل اختلاف ایران را در کازان شکست داد و در آخرین بازی‌اش مقابل مراکش مساوی کرد. نتیجه‌ دیدار ایران و پرتغال باعث شد لاروخا به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کند. این تیم در یکم جولای مقابل روسیه میزبان قرار گرفت اما در ضربات پنالتی‌ مغلوب و از این رقابت‌ها حذف شد.

خداحافظی‌ها؛ اینیستا، پیکه، سیلوا و ...

پایان جام جهانی روسیه با خداحافظی بازیکنان ملی‌پوش زیادی همراه شد، بازیکنانی که جزئی از دوران طلایی لاروخا بودند. آندرس اینیستا پس از شکست مقابل روسیه به طور رسمی اعلام کرد دیگر برای تیم‌ ‌ملی بازی نخواهد کرد. یک ماه و نیم بعد یعنی در یازدهم آگوست جرارد پیکه در نشست خبری سوپر جام اسپانیا خداحافظی‌اش از تیم‌ ‌ملی را تایید کرد. دو روز بعد نوبت به داوید سیلوا رسید. او گفت‌: از کسب همه عناوین خوشحال هستم. یکی از سخت‌ترین تصمیمات دوران ورزشی‌ام را گرفتم.

حضور لوییس انریکه

نهم جولای هشت روز پس از حذف از جام جهانی فدراسیون فوتبال اسپانیا  لوییس انریکه را به عنوان سرمربی جدید لاروخا اعلام کرد. او نوزدهم این ماه به عنوان جانشین فرناندو هیرو و لوپتگی معرفی شد. سرمربی اسپانیایی کار خود را با قدرت شروع کرد و اعلام کرد شگفتی‌هایی در راه خواهد بود.

سپتامبر؛ از شور تا واقعیت

در آخرین روزهای ماه آگوست انریکه نخستین فهرست خود را اعلام کرد. در این لیست نام جوردی آلبا و کوکه دیده نمی‌شد. اسپانیا باید در سپتامبر با تیم‌های انگلیس و کرواسی در لیگ ملت‌ها رو برو می‌شد. لاروخا توانست این دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد و در یک بازی دوستانه در ماه اکتبر، ولز را شکست دهد. با این حال همه چیز با شکست مقابل انگلیس در سویا عوض شد و این تیم دوباره در زاگرب مغلوب کرواسی شد.

نوامبر؛ خداحافظی از لیگ ملت‌ها

پیروزی انگلیس در ومبلی مقابل کرواسی برابر با بازماندن اسپانیا از رسیدن به نیمه نهایی لیگ ملت‌ها بود. اسپانیا مدت‌ها بود که چنین تجربه تلخی را نچشیده بود. این تیم در سال‌های اخیر  همیشه به مراحل حذفی یک تورنمنت صعود می‌کرد. بازی دوستانه این تیم مقابل بوسنی و هرزگوین پایان کار اسپانیا در سال ۲۰۱۸ بود، سال سیاهی که در تاریخ  فوتبال اسپانیا خواند ماند.

نظر شما