شناسهٔ خبر: 29459823 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گرایش جوانان به فضای مجازی زنگ خطری برای کتابخوانی است

به گزارش ایرنا محمدرضا حسنی مقدم روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در بیرجند افزود: با وجود تهدیدات همه جانبه ای که دشمن در هیچ زمینه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدرضا حسنی مقدم روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در بیرجند افزود: با وجود تهدیدات همه جانبه ای که دشمن در هیچ زمینه ای فروگذار نمی کند دستگاه های فرهنگی باید با قوت بیشتری وارد میدان شوند و فکری به حال کتابخوانی کنند.
وی با بیان این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند « سلامت فکر را با کتاب تامین کنید» تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید در مکان های عمومی وقت خالی مردم را با کتاب پر کنند و امروز این مهم یک نیاز مبرم برای کشور است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی هم در این آیین با بیان اینکه دشمن از همه حوزه ها جز فرهنگی و اقتصادی از جمهوری اسلامی ایران ناامید است، گفت: دستگاه های فرهنگی با اقدام موثر باید جلوی دست اندازی استکبار جهانی را بگیرند.
محمدرضا رضایی تصریح کرد: با تلاش های انجام شده از سال 93 تاکنون اعتبارات بخش کتاب و کتابخوانی استان هفت برابر شده و امروز با توجه ویژه فرمانداران سراسر استان اعتبارات به هفت میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.
وی ادامه داد: تا سال 93 کل اعتبارات جذب شده از نهاد کتابخانه های کشور، 100 میلیون تومان بوده به طوری که از 93 تاکنون یک میلیارد و 700 میلیون تومان نهاد کتابخانه های کشور به خراسان جنوبی کمک کرده که بیانگر اهمیت کتاب و کتابخوانی در حال حاضر است.
رضایی حضور خیران کتاب را مغتنم شمرد و اظهار داشت: در حوزه کمک خیران تاکنون 9 میلیارد تومان در کتابخانه های عمومی جذب شده است اما با توجه به اینکه 34 پروژه فعال در حال ساخت در استان وجود دارد نیازمند مشارکت بیش از پیش خیران هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه کتاب در سبد خانوار مردم نیست، افزود: امیدواریم با فعالیت بیشتر بتوانیم این خلاء را برای جلوگیری از مشکلات معیشتی خانوارها تسهیل کنیم.
در پایان این آیین از کتابداران و کتابخوانان نمونه استان تقدیر شد.
از 24 تا 30 آبان ماه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.
*3215 * 6054
انتهای پیام

نظر شما