شناسهٔ خبر: 29459421 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل روابط بین‌‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا:

آماده واردات محصول کشاورزی از ایران به شرط استاندارد لازم هستیم

مدیرکل روابط بین‌‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا گفت: آماده واردات مصرف کشاورزی از ایران به ویژه قزل‌آ‌لا،‌کشمش ایرانی، بره و گوشت گوسفند به دلیل داشتن استانداردهای لازم هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  اقتصادی خبرگزاری فارس، جان کلارک مدیرکل روابط بین‌الملل کشاورزی اتحادیه اروپا امروز در همایش مشترک ایران و اروپا در حوزه کشاورزی گفت: ایران و اتحادیه اروپا با چالش مشترکی مواجه هستند که از جمله آنها تغییر اقلیم و پیری بهره‌‌برداران کشاورزی است. 

جان کلارک گفت: ما همواره به داشتن ارتباط تجاری خوب با ایران امیدوار هستیم و از سال گذشته اقداماتی برای واردات ماهی قزل‌آلا و کشمش از ایران داریم که امیدواریم بتوانیم توافقات آن را امضا کنیم. 

وی همچنان گفت: اتحادیه اروپا به دنبال واردات بره و گوشت گوسفند ارگانیک از ایران است و اگر ما اقدام واردات کنیم، باید ایران این استانداردها را روایت کند. 

همایش مشترک ایران و اتحاد اروپا در زمینه توسعه تجارت کشاورزی و غذا امروز و فردا در هتل اسپیناس تهران در حال برگزاری است.

در ا ین همایش نمایندگان کشاورزی عضو اتحادیه اروپا حضور دارند و در این همایش ظرفیت‌های کشاورزی طرفین بررسی می‌شود و قرار است توافق‌نامه‌هایی در زمینه رعایت استانداردها و همچنین مبادلات تجاری صورت گیرد. 

اتحادیه اروپا بیشتر به دنبال داشتن همکاری‌های تجاری به ویژه در بخش کشاورزی با سایر کشورها است روی محصولات سالم و ارگانیک تاکید دارد و وجه مشترک که با ایران دارد این است که زمین‌های کشاورزی اتحادیه اروپا هم همانند ایران خرد است. 

انتهای پیام/ب

نظر شما