شناسهٔ خبر: 29458781 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایران-ونزوئلا؛ اپیزود سوم/ به یاد اولین برد برانکو؛ با حضور مجاهد و علیرضا

تیم ملی ایران برای سومین بار به مصاف ونزوئلا می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران در خلال سومین اردوی پیش از جام ملت های آسیا فردا در قطر در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم ملی ونزوئلا می رود.

این مسابقه سومین تقابل ایران و ونزوئلا در طول تاریخ خواهد بود. ابتدا در تاریخ 10 اسفند 1380، تیم ملی با هدایت برانکو ایوانکوویچ که دومین تجربه خود به عنوان سرمربی تیم ملی را تجربه می کرد در چارچوب تورنمنت ال جی در کازابلانکای مراکش به مصاف ونزوئلا رفت و این تیم را با تک گل دقیقه 12 مجاهد خذیراوی شکست داد. این اولین برد برانکو بعد از باخت 3-2 به اسلواکی بود که رقم خورد.

در این بازی ابراهیم میرزاپور گلر بود، در خط دفاع تیم برانکو که آخرین دوران 2-5-3 را در تیم ملی تجربه می کردیم(1-6-3، قابل سوییچ به 3-4-3 ) یونس باهنر، سهراب بختیاری زاده ویحیی گل محمدی حضور داشتند .پیروانی، خذیراوی ،کریمی ونیکبخت در خط میانی بودند ودایی تک مهاجم ما بود، در زمان حمله هم خذیراوی ونیکبخت به علی دایی اضافه می شدند.

                                                                  ××××××××××××××××××

16 سال بعد دوباره ایران و ونزوئلا به مصاف هم رفتند. این بار هدایت ایران بر عهده کارلوس کی روش بود و بازی در نایمخن هلند به انجام می رسید.  علیرضا جهانبخش در دقیقه 12 نیمه دوم تک گل بازی را وارد دروازه ونزوئلا کرد.

ترکیب ایران در این مسابقه به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند( دقیقه 46، رشید مظاهری)، رامین رضائیان،مرتضی پورعلی گنجی ،سیدجلال حسینی ( 60، امید ابراهیمی) ،احسان حاج صفی ،سعید عزت اللهی ( دقیقه 46، اکبر ایمانی)،علی کریمی، اشکان دژآگه ( دقیقه 46، سامان قدوس) ،علیرضا جهانبخش (دقیقه 60، کاوه رضایی) ،وحید امیری و رضا قوچان نژاد ( دقیقه 60، سردار آزمون)

                                                                     ××××××××××××××××××

حال باید دید سومین تقابل ایران و ونزوئلا را مشاهده کنیم. این بار هم مانند دو بازی قبل مسابقه در زمین بی طرف به انجام می رسد. ایران تاکنون از حریف آمریکای جنوبی خود گل نخورده و هر دو بار با یک گل به برتری رسیده است. باید دید سرانجام دیدار این دو تیم در اپیزود سوم به چه نتیجه ای منجر می شود.

نظر شما