شناسهٔ خبر: 29457251 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پول فدراسیون بوکس کجا می‌رود؟

صداقت‌: فقط وعده دادند و به سفرهای خارجی رفتند/ حداقل به ما چهار جفت دستکش بوکس بدهند!

دارنده نشان برنز فستیوال مسابقات جهانی آلمان گفت: آقایان هیچ کدام از وعده‌هایی که داده بودند را عملی نکردند، حداقل چهارجفت به ما دستکش بدهند.

صاحب‌خبر -

سیروس صداقت‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که  آیا از حال و روز شرایط بوکس باخبر هستید یا خیر،‌گفت:‌ متاسفانه یکسری افراد غریبه و ناآشنا آمده‌اند و برای بوکس ایران تصمیم می‌گیرند. انشالله خدا به آنها کمک کند. به هر حال آنها جزو خانواده بوکس نیستند و از بیرون آمده‌اند. هدفی که آنها دنبال می‌کنند فکر نمی‌کنم سرانجامی داشته باشد. همه چیز را از بین برده‌اند. زمانی که ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس بود به استان‌ها اعتبار می‌داد. به شهرستان‌ها و شهرایی که نیازمند بودند رسیدگی می‌کرد اما در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد.

رئیس هیأت بوکس انزلی در پاسخ به این سؤال که شرایط هیأت بوکس شما در حال حاضر به چه صورت است، گفت: من عاشق بوکس هستم. جوانی‌ام را برای این رشته گذاشته‌ام. دوست دارم تجربیاتم را در هیأت بوکس انزلی در اختیار جوانان قرار دهم و برای آنها مثمر ثمر باشم. متاسفانه از سوی فدراسیون کمکی به ما نمی‌شود. آنها با خودمحوری حکمفرما هستند. به اصطلاح عامیانه باید بگویم فقط به فکر رفقای خودشان هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا هیأت بوکس انزلی بعد از 40 سال موفق شد مسابقات ارتش‌های ایران را راه‌اندازی کند، گفت: ما بعداز 40 سال موفق شدیم یک دیدار دوستانه با هماهنگی سرهنگ امیری که مجوز آن را از ارتش گرفته بود، در انزلی برگزار کنیم. هدف ما این بود که بعد از 40 سال بوکس ارتش استارت بخورد. ما 40 نفر از بوکسورهای پیشکسوت را دور هم جمع کردیم. منوچهر مقصودی از پیشکسوتان بوکس و حتی رئیس فدراسیون هم در سالن مسابقات حضور داشت. ما مسابقات را به خوبی برگزار کردیم اما آقایان از شرایط برگزاری انتقاد کردند که چرا امکانات فدراسیون کم است. سؤال ما این است که آیا امکانات را ما باید فراهم کنیم یا فدراسیون به ما کمک کند؟! مسئولان فدراسیون به این شهر آمدند و مسابقات را از نزدیک تماشا کردند، حتی یک جفت دستکش نیاورند و در پایان هم انتقاد کردند.

صداقت‌کیش در ادامه گفت: اسم بوکس با انزلی عجین شده است. این شهر قهرمانان بزرگی در این رشته دارد. ما تلاش کردیم تا دوباره بوکس این شهر جان بگیرد اما آقایانی که آمدند دوست داشتند مسابقات‌مان نیمه تمام تمام شود اما من اجازه ندادم. تیم ملی ارتش‌های ایران و تیم شهر انزلی یک بازی دوستانه با هم داشتند و در پایان هم تیم ملی ارتش‌ها برنده این دیدار شد. کل هدف ما این بود که بوکس ارتش‌ها بعد از 40 سال دوباره استارت بخورد. خوشبختانه همینطور هم شد.

رئیس هیات بوکس انزلی در پاسخ به این سؤال که انتقاد مسئولان فدراسیون از میزبانی شما چه بود، گفت: آقایان به جای اینکه از ما تقدیر کنند که موفق شدیم بعد از 40 سال بوکس ارتش را دوباره راه‌اندازی کنیم، شروع به انتقاد ا شرایط میزبانی کردند. از تهران تا اینجا آمدند حداقل یک جفت دستکش نیاوردند و در پایان انتقاد هم کردند. نمی‌دانم البته یکسری‌ها تنگ نظر هستند و نخواستند کاری که ما انجام داده‌ایم، دیده شود. من از کسی انتقاد نمی‌کنم فقط این را می‌خواهم بگویم که خودمحوری در فدراسیون حاکم است. همه به فکر رفتن به سفر خارجی هستند. تمام تلاش‌شان این است که همه چیز به سود خودشان باشد تا دوره مدیریت به پایان برسد. ما مسابقات را به خوبی برگزار کردیم. هیچ خبری از ما در رسانه‌ها منتشر نشد. حتی یک رسانه به این رقابت‌ها برای پوشش مسابقات دعوت نشد. ممنونم از بچه‌های گیلان که خبرهای ما را منتشر کردند.

دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی آسیا در پاسخ به این سؤال که برخی از کارشناسان معتقدند هیأت رئیسه در فدراسیون هیچ دخل و تصرفی در تصمیمات ندارد و رئیس فدراسیون به تنهایی در مورد همه مسائل تصمیم‌گیری می‌کند آیا شما با این موضوع موافق هستید یا خیر، گفت:‌ بله صد در صد موافقم. از قدیم گفته‌اند کار را باید دست کاردان سپرد. ما در بوکس اهل فن کم نداریم، اما متاسفانه از آنها استفاده نمی‌شود. نمی‌دانم چرا از پیشکسوتان و استخوان خورد کرده‌های بوکس که سال‌ها در تیم ملی فعالیت کرده‌اند، استفاده نمی‌شود. با همین تصمیمات است که هیچ نتیجه‌ای نمی‌توانند بگیرند. تیم ملی راهی جاکارتا شد و زمانی که می‌خواستند بروند با سر و صدا رفتند، زمانی که می‌خواستند از مسابقات بازگردند دست از پا درازتر برگشتند.

صداقت کیش در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: باید از افرادی که در بوکس سواد دارند، استفاده شود. به هر حال وضعیت بوکس با تمام رشته‌ها متفاوت است. آقایان یک تعدادی را دور خودشان جمع کرده‌اند که هیچ تجربه‌ای ندارند و فقط به فکر خودشان هستند. زمانی که قرار بود انتخابات فدراسیون برگزار شود قول داده بودند استان‌ها را از لحاظ حمایت اشباع می‌کنند اما چنین خبری نیست. سوالم این است پول‌های فدراسیون چه می‌شود؟! فقط خرج سفرهایشان می‌کنند؟ قول‌هایی که دادند چه شد؟ آنها قول داده بودند به استان‌ها تجهیزات می‌دهند اما هیچ کدام از قول‌ها عملی نشد. جوانان ما پابرهنه تمرین می‌کنند چه برسد به دستکش. آقایان هیچ کدام از وعده‌هایی که داده بودند را عملی نکردند. در حال حاضر قیمت رینگ بوکس 80 میلیون تومان است ما رینگ را نمی‌خواهیم حداقل 4 جفت دستکش به ما بدهند. به هر حال مشکلات زیاد است و ما از کسی انتقاد نمی‌کنیم. شما به عنوان یک رسانه واقعیت‌ها را از ما سؤال کردید و ما به عنوان وظیفه همه واقعیت‌ها را گفتیم.

انتهای پیام/س

نظر شما