شناسهٔ خبر: 29457228 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

در گفت‌وگو با عصر ایران

تابش عضو شورای پول و اعتبار: پدیده پولشویی در کشور رایج است/ یک افغانستانی بدون گذرنامه چند صد میلیارد پول را در کشور جابه‌جا کرده است

عامه مردم و مسؤولان از صحبت های آقای ظریف استقبال کردند...

صاحب‌خبر -

محمدرضا تابش عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به هجمه‌های که به وزیر امور خارجه در رابطه با سخنانش در مورد پولشویی می شود گفت: آقای ظریف از طرح این موضوع نهایت حسن نیت را داشته‌اند و خواستند اعلام کنند که پدیده پولشویی و فساد در کشور رایج است. بخشی از نابسامانی‌ها و تلاطم های که در بازار ارز و سکه شاهد بودیم متاثر از همین موضوع بود.

نماینده اردکان یزد در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: به عنوان عضو شورای پول و اعتبار اعلام می کنم که متاسفانه پدیده پولشویی در کشور رایج است و اتباع بیگانه و حتی ایرانیان از فرصت‌هایی که فراهم شده است برای تبادل پول به مبالغ کلان حداکثر استفاده را کرده اند و گاها با کارت‌های بانکی این کار را انجام داده اند و متاسفانه منجر به سواستفاده شده است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان کرد:  در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار دادستان کل کشور گزارش دادند که در یکی از استان‌ها یک تبعه افغانی که گذرنامه هم ندارد توانسته است با کارت بانکی چندصد میلیارد پول را جابجا کند و همین نشان‌دهنده پولشویی در کشور است.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: افرادی که الان در معرض اتهام هستند یا در حال محاکمه هستند از حساب های چند صد میلیاردی بستگان یا افراد ناشناس صحبت می ‌کنند که همه اینها نشان دهنده این است که در کشور پولشویی آنجا می شود .

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:  پولشویی در این حجم و حد وسیع در کشور بدون پشتوانه نیست و باید خود نظام و حاکمیت این مسئله را ریشه یابی کنند و قوانین محکمی داشته باشیم که مانع پولشویی شود داشته باشیم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: قوه قضاییه همچنان که تا کنون به خوبی برای برخورد با مفسدان اقتصادی عمل کرده است به طور جدی تر این برخورد را انجام دهد.

تابش افزود: عامه مردم و مسؤولان از صحبت های آقای ظریف استقبال کردند ولی عده ای نیز این سخنان را برنتافتند و با آن مخالفت کردند که دلیل مخالفت شان معلوم نیست.

برچسب‌ها:

نظر شما