شناسهٔ خبر: 29456830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سرانه مطالعه در سطح استان کردستان ارتقاء یافت

R7848/P1377/S6,66/CT11

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان اینکه سرانه مطالعه در سطح استان ‌ارتقاء یافت، گفت: لازم است در راستای اجرای این سنت، مسئولان در مراسمات خود، از اهدای تالیفات نویسندگان و فعالان حوزه کتاب استان در سبد اهدایی شان بهره بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی در نود و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج تشکیل شد، با تبریک ماه ربیع‌الاول و ایام هفته وحدت با بیان اینکه از 24 آبان‌ماه تا اول آذر به عنوان هفته کتاب نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: خوشبختانه در دو ماه اخیر اتفاقات خوبی در جهت افزایش سرانه مطالعه در استان رخ داده است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سرانه مطالعه در سطح استان گفت: یکی از برنامه‌ها در جهت گسترش مکانی نمایشگاه‌های کتاب در سطح کشور با هدف دسترسی سهل آحاد جامعه به تازه‌های نشر، تنوع زمانی و حمایت از کتابفروشی‌ها، طرح‌های چون عیدانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب با تخفیف 25 درصدی کتاب به شهروندان اجرا می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از مشارکت 35 کتاب فروشی سنندج در طرح کتابفروشی به وسعت ایران خبر داد و تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح، یارانه خرید کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه آحاد جامعه، از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌‌شود.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان با بیان آخرین پنج‌شنبه هفته کتاب، با عنوان روز کتابگردی نام گرفته است، ادامه داد: حضور فعال و مردمی در کتابفروشی ‌ها و خرید کتاب در این روز یکی از موثرترین راه‌های پشتیبانی و حمایت از خدمتگزاران کتاب است که امیدواریم امسال نیز شاهد استقبال مردم فهیم استان از ترویج کتابخوانی باشیم.

قلعه‌شاخانی، با تاکید بر تقویت سنت حسنه اهدای کتاب افزود: لازم است در راستای اجرای این سنت، مسئولان در مراسمات خود، از اهدای تالیفات نویسندگان و فعالان حوزه کتاب استان در سبد اهدایی‌شان بهره بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به دستور کارهای جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: طرح فرهنگ ترافیک، طرح و درج روزهای خاص در تقویم سالانه استان، اجرای طرح جشن‌های بهار مهربانی، انتخاب نمایندگان و ناظران شورای فرهنگ عمومی و راهکارهای تغییر فرهنگ اقتصادی از جمله طرح‌هایی است که در ادامه این جلسه بررسی و به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما