شناسهٔ خبر: 29456818 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

راه‌اندازی کتابخانه مرکزی کرج نیازمند یاری همه مسئولان است

R41451/P1361/S6,50/CT11

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: در حال حاضر زمین کتابخانه مرکزی در اختیار کتابخانه قرار گرفته و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این کتابخانه مرکزی راه‌اندازی و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، محمد جواد کولیوند در آیین گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد،اظهار داشت: تبلیغات کتاب در صدا و سیما منع قانونی ندارد و باید این کار براساس قوانین صدا و سیما انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تبلیغات کتاب در بیلبوردهای شهری انجام می‌شود، افزود: یکی از معیارهای کشورهای توسعه یافته وجود مراکزی مانند دانشگاه، صنایع، کشاورزی و  یک قطب علمی است که بر این اساس استان البرز قطب علم و فناوری است.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه استان البرز استانی علمی است،گفت: بیش از 8 نهاد کشوری و جهانی در استان البرز در حال فعالیت هستند و بنیاد و پایه علم و فناوری کتاب است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه متاسفانه اتفاقی افتاده و با توسعه علم و فناوری نو عمده بحث علوم و آگاهی از این طریق انجام می‌شود،گفت:این تکنولوژی مانعی برای موضوع کتاب و کتابخوانی است و باید از این تکنولوژی در شاخه‌های متعدد با خلاقیت جدید در نسل جوان استفاده شود.

نماینده کرج در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر در فضای رسانه‌ای بمبارانی از اطلاعات مختلف وجود دارد،گفت: رجوع به کتاب و مرجع مانند کتاب بسیار با اهمیت است.

کولیوند با بیان اینکه دامنه اطلاعات و اتکا به دامنه علمی استفاده از کتاب است،تصریح کرد: اطلاعات موجود در فضای مجازی پایه اصلی ندارد و قابل اتکا نیست.

وی با بیان اینکه در مجموعه شاخص‌های استان باید قطب علمی در نظر گرفته شود و برای تقویت آن به فرهنگ و توسعه کتاب توجه کرد،عنوان کرد:  درآمدهای نیم درصد شهرداری ها  برای اختصاص به کتابخانه‌ها در همان شهرها هزینه می‌شود که نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم در زمان فرمانداری من برای ساخت کتابخانه در کرج مهیا نبود،تصریح کرد:با توجه به اینکه شهرستان تبدیل به استان شده شرایط فرق کرده و در حال حاضر زمین کتابخانه مرکزی در اختیار کتابخانه قرار گرفته و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این کتابخانه مرکزی راه‌اندازی و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

نظر شما