شناسهٔ خبر: 29455387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسناد مهمی که هنگام دستگیری پسر "سلطان سکه" کشف شد +فیلم

آنطور که در کیفرخواست آمده است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اسامی اشخاصی را که اخلال گران اصلی بازار ارز هستند را معرفی می‌کند.

صاحب‌خبر -

چرا پرونده وحید مظلومین از نظر قضات و کارشناسان پیچیده بود؟ +فیلمبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی که به جرم افساد فی‌الارض از طریق تشکیل شبکه فساد اخلال در نظام اقتصادی و ارزی و پولی کشور با انجام معاملات غیرقانونی و غیرمجاز و قاچاق عمده و کلان ارز و سکه به اعدام محکوم شده و حکمشان اجرا گردید، نقش قابل توجهی در افزایش قیمت‌ها داشته‌اند.

پس از اجرای حکم این دو مفسد اقتصادی، شبهات و واکنش‌هایی در رابطه با این پرونده در فضای مجازی منتشر شد که  به منظور تنویر افکار عمومی با انتشار دوباره فیلم دادگاه علنی و متن کیفرخواست، به سئوالاتی که در اذهان ایجاد شده، پاسخ داده است:

بخش اول مروری بر کیفرخواست پرونده وحید مظلومین و محمد اسماعیل قاسمی در ادامه قابل ملاحظه است:

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6735091/8963459?width=400&height=300"></script></div>

آنطور که در کیفرخواست آمده است: وحید مظلومین ضمن اینکه اشراف کامل به کلیه مسائل و موضوعات رشته فعالیت خود دارد همه ضعف‌ها، کمبودها، محدودیت‌های پلیسی، اطلاعاتی، قضایی، قانونی در زمینه جمع آوری اطلاعات، مستندسازی، جرم بودن یا نبودن اعمال و به طور کلی گریزگاه‌های قانونی را می‌شناسد. این امر موجب شده است که بنا به اذعان کلی کارشناسان، ماموران پلیسی اطلاعاتی و قضات رسیدگی کننده و مقاماتی که حسب ماموریت در جریان محتویات پرونده قضایی وی قرار گرفته‌اند، پرونده وی را به عنوان یکی از پرونده‌های پیچیده در نوع خود بشناسند.

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6735091/8963477?width=400&height=300"></script></div>

بیشتر بخوانید:تصاویری از «سلطان سکه» و همدستش لحظاتی قبل از اعدام

در کیفرخواست اشاره شده است: طی نامه شماره م. ۹۶ /۳۷۸۵۲ مورخ ۲۳/۱۱/۹۶ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اسامی اشخاصی را که اخلال گران اصلی بازار ارز هستند را معرفی می‌کند که در این فهرست اسامی وحید مظلومین، محمداسماعیل قاسمی به چشم می‌خورد. از سویی معاون دادستان دستورات قضایی لازم را صادر و در تاریخ ۲۴/۱۱/۹۶ راس ساعت ۱۸:۳۰ فرد محمدرضا مظلومین پسر وحید شناسایی و دستگیر می‌شود که در حین دستگیری وی مقادیر قابل توجهی حواله‌های غیر مجاز ارزی، اوراق مربوط به معاملات آتی یا همان فردایی ارز با درج قیمت‌های بسیار بالا از وی کشف می‌شود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

نظر شما