شناسهٔ خبر: 29453784 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

دفاع از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در واگذاریها

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان در مورد واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی تاکنون حتی یک مورد هم تخلف نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از سازمان خصوصی سازی، پوری حسینی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه سندی وجود ندارد که روند خصوصی سازی را ارزیابی کرده باشد، افزود: بر این اساس در سال 1395 از دو موسسه خواستیم واگذاری کنترلی سازمان خصوصی سازی را ارزیابی و نتیجه گیری کنند.
 

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: این دو شرکت حدود 92 واحد خصوصی شده به‌صورت کنترلی ، یعنی در شركتهايي كه بیش از 50 درصد سهام دولت در انجا واگذار شده باشد را ارزیابی کردند و به این نتیجه رسیدند که سطح اشتغال در این واحدها، حدود 2 درصد و در مجموع بهره‌وری کل در بالغ بر 50 درصد این واحدها افزایش یافته است.
 

وی اضافه کرد: اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در 12 سال گذشته موفق نبود، اما علت آن سازمان خصوصی سازی و یا بنگاه های واگذار شده نیست بلکه علت این است که اجازه نمی‌دهند خصوصی‌سازی کار خود را انجام دهد.
 

پوری حسینی افزود: قرار بود تا سال 89 شرکت‌های گروه یک و تا سال 93 شرکت‌های گروه دو واگذار شود اما اکنون در سال 97 هنوز 600 بنگاه واگذار نکرده داریم؛ بنابراین از اهداف تعیین شده، خیلی عقبیم و باید سریع‌تر انجام دهیم.
 

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به واگذاری کشت و صنعت هفت تپه گفت: نتیجه دولتی بودن این بنگاه اقتصادی در زمان واگذاری آن به بخش خصوصی در سال 95، هفت ماه حقوق معوق و 345 میلیارد تومان زیان انباشته بود که 170 میلیارد را دولت پول داده بود تا روی پای خود بایستد و 150 میلیارد تومان هم بدهی به سازمان تامین اجتماعی داشته است، اما اکنون نسبت به آن موقع وضعیت بسیار بهتر شده است و ميزان حقوق معوقه كارگران به دو ماه رسيده است كه اين هم انشاءالله بزودي مرتفع خواهد شد.
 

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: این سازمان در مورد واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی تاکنون حتی یک مورد هم تخلفي نداشته است.

نظر شما