شناسهٔ خبر: 29452791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عاشوری در گفتگو با دانشجو:

مشارکت ۵۳ درصد دانشجویان فرهنگیان مشهد در انتخابات انجمن‌های علمی/ تحول در آموزش‌ و پرورش نیازمند معلم توانمند است

دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دانشجومعلمان پردیس شهید بهشتی مشهد در انتخابات انجمن‌های علمی مشارکت ۵۳ درصدی داشتند.

صاحب‌خبر -

توحید عاشوری، دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های علمی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: از حضور  ۷۰۰ نفری دانشجو معلمان در انتخابات انجمن‌های علمی که مشارکت ۵۳ درصدی را در این دانشگاه رقم زد، بیانگر یافتن جایگاه انجمن‌های علمی در میان دانشجویان بود بسیار تشکر می‌کنم، همچنین ۱۶۰ نفر نیز در این انتخابات نامزد شدند که نشانگر رغبت و رقابت بالای دانشجویان به فعالیت در انجمن‌های علمی بود.

عاشوری افزود: کسب مقام اول انجمن‌های علمی دانشجویی پردیس شهید بهشتی مشهد در دانشگاه فرهنگیان کل کشور، گواهی بر حرکت بزرگ پردیس شهید بهشتی در سال گذشته در این زمینه بود که طعم شیرین آن را چشیدیم.

دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با بیان پیشنهادات خود افزود: پیشنهاد دادم در دانشگاه فرهنگیان مشهد، انجمن علمی مدیریت و برنامه ریزی تاسیس شود و همچنین دبیران اسبق انجام‌های علمی به عضویت شورای مرکزی آن درآیند تا بتوانند تجربیات مدیریتی خود را در اختیار دبیران انجمن‌های علمی جدید قرار دهند.

وی در مورد مشکلات آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: مشکلاتی در زمینه آموزش در دانشگاه فرهنگیان داریم که همه از آن آگاهیم و زمان گفتمان‌سازی آن‌ها رسیده است، مانند مشکلات ادامه تحصیل دانشجویان، نبود امکان تحصیل دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان تا ۳ سال و نبود امکان تحصیل در رشته‌های غیرمرتبط وجود دارد که باید این مشکلات حل شود.

عاشوری افزود: شاید در نگاه کوتاه مدت ادامه تحصیل ندادن فرهنگیان به نفع سازمان باشد، اما در در دراز مدت به ضرر مجموعه است، چه اشکال دارد مانند ژاپن، معلم ابتدایی با مدرک دکترا و حقوق و مزایای استاد دانشگاه داشته باشیم؛ قطعا تحول بدون عامل متحول کننده صورت نمی‌گیرد در اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش نیازمند معلم دانشمند و جدول زمانی هستیم.

دبیر شورای هماهنگی انجمن‌های علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی بیان کرد: اساس نظام رتبه‌بندی بر پایه افزایش سواد علمی فرهنگیان نهاده شده چراکه قرار است آن‌ها همچون هئیت علمی دانشگاه‌ها رتبه‌بندی شوند و حقوق و مزایا دریافت کنند، بنابراین جلوگیری از ادامه تحصیل معلمان با نظام رتبه‌بندی تناقض دارد.

وی در خصوص برنامه‌های شورای هماهنگی انجمن‌های علمی خراسان رضوی گفت: در اولین سال تاسیس شورای هماهنگی انجمن‌های علمی استان خراسان رضوی برنامه‌های بسیاری داریم که امیدوارم با شبکه سازی و تامین زیر ساخت‌هایی که در انجمن‌های علمی استان انجام خواهیم داشت، بتوانیم ظرفیت‌های لازم برای تاسیس اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کل کشور را در پردیس شهید بهشتی فراهم کنیم.
 

نظر شما