شناسهٔ خبر: 29452652 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

هکر 15 ساله پاکدشتی گرفتار شد

هکر 15 ساله پاکدشتیکه بیش از 700 کارت بانکی را هک کرده بود ، در پاکدشت دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

سردار "عبدالرضا ناظری" فرمانده انتظامی شرق استان تهران ، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت اینترنتی وجه از حساب های بانکی شهروندان ، بررسی دقیق این موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا پاکدشت قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های فنی مشخص شد متهم پس از تهیه کارت های بانکی، مبالغ برداشتی غیرمجاز را به کارت های مزبور منتقل می کند، که ماموران برای پیگیری دقیق تر این موضوع، با استفاده از شگردهای پلیسی ، موفق به شناسایی آی دی این هکر شدند.

---

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خاطرنشان کرد: با ردگیری دقیق تراکنش های مالی و در حال برداشت غیر مجاز، پلیس موفق شد متهم مزبور را که یک نوجوان بود شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی، این هکر 15 ساله را هنگام مراجعه به مدرسه دستگیر کنند.

سردار ناظری با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی به برداشت غیر مجاز حدود 500 میلیون ریال از برخی از حساب های اینترنتی اعتراف کرد، ادامه داد: با بررسیhost و domine مربوط به صفحات فیشینگ و جعلی از سوی پلیس مشخص شد اطلاعات 700 کارت بانکی به همراه رمز دوم و سایر مشخصات آن از سوی این متهم در این سایت جمع آوری شده است .

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان از شهروندان خواست از  اعتماد به صفحات اینترنتی فاقد هویت اجتناب کرده و اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت دوره ای تغییر دهند تا از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری شود.*/ پلیس 

کلمات کلیدی

هکر 15 ساله

700 کارت بانکی

دستگیری

نظر شما