شناسهٔ خبر: 29452591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

پیوند کار و ایثار:

مردان جاده بر دارِ برفی قالیکوه نقش راه زدند

در یک روز زمستانی در دل پاییزان، بعد از دو روز بارندگی در حالی که قطرات باران، شکوه زمستان را در رگ‌های پاییز برگریزان جاری می‌کند و بغل بغل شادی و امید را در دل طبیعت می‌نشاند همراه با معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، دل به دریای جاده‌ می‌سپاریم و راهی دیار قالیکوه می‌شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان ، خبرها حاکی از بارش برف و تلاش راهداران شهرستان الیگودرز برای باز نگه داشتن محور شول‌آباد در گردنه گله بادوش است. در مسیر الیگودرز به سمت گردنه کم کم پاییز روی زمستان‌اش را نشان می‌دهد و عروس زیبای زاگرس با لباس برفی سپیدش رونما می‌شود.

هرچه از راهدارخانه مورزرین به گردنه نزدیکتر می‌شویم جاده برف بیشتری را بر گرده خود نشانده است تا جایی که در مرکز گردنه در دامنه قالیکوه ارتفاع برف را تا یک متر هم می‌توان تخمین زد.

اما هوای سرد زمستانی و تازیانه‌های زوزه‌وار باد و بوران، نتوانسته است مردان جاده را از حرکت و خدمت بازدارد. اینجا جمعه تعطیل نیست، استراحت مفهومی ندارد. مردان این راه خستگی‌ناپذیر، امیدبخش و عاشق خدمت به مردم‌اند.

مردان جاده بیش از یک شبانه‌روز است مشغول برفروبی و راهگشایی هستند. مجید گودرزی رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرز دوشادوش همکارانش تلاش می‌کند و می‌گوید: این محور، راه ارتباطی بیش از ۱۳۰ روستا است و نباید بسته شود.

حبیب جمشیدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان که موهای سپیدش ترکیب زیبایی با فضای برفی جاده ساخته است، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از تلاش شبانه‌روزی همکارانش قدردانی می‌کند و می‌افزاید: گردنه گله‌بادوش یکی از مهم‌ترین گردنه‌های برفگیر استان لرستان است که دو اکیپ راهداری برای برفروبی و مدیریت این محور تلاش می‌کنند و به محض بارش برف در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به برفروبی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه می‌نمایند.

وی اظهار می‌دارد: اکیپ‌های راهداری به صورت شبانه‌روزی در راهدارخانه‌ها و گردنه‌های استان مستقر هستند تا نویدبخش سفری ایمن برای هموطنان باشند.

جمشیدی به مردم توصیه می‌کند از سفرهای غیرضروری در شرایط ناپایدار جوی پرهیز کرده، درصورت سفر با رعایت نکات ایمنی حافظ جان خود و دیگران باشند.

از اکیپ مستقر در گردنه خداحافظی می‌کنیم و آنها همچنان مشغول کارند، کار توام با ایثار ادامه دارد و خستگی نمی‌شناسد.

مردان این راه، جمعه‌، عید، یلدا، روز تعطیل و شب و روز نمی‌شناسند، آنها راه خود را در نقش زدن بر دارِ قالیکوه یافته‌اند.

نظر شما