شناسهٔ خبر: 29452378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

صعود ارز و طلا، سقوط سهام

در بازار طلا و سکه هم به پشتوانه رشد نرخ دلار، قیمت‌ها بالا رفت و یکبار دیگر سکه تمام از مرز 4 میلیون تومان عبور کرد. درشرایطی که قیمت‌ها در بازار ارز و طلا افزایش یافت، شاخص‌ها در بازار سهام با افت شدیدی همراه شد

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>بیمه و بانک> دیروز سه بازار ارز، طلا و سهام تغییر مسیر دادند. دراین روز بازار ارز که طی روزهای اخیر روند کاهشی به خود گرفته بود، دوباره صعودی شد و دلار به کانال  13 هزار تومان بازگشت. بنابراین درحالی که دلار حتی به کانال 11 هزار تومان هم رسیده بود دوباره افزایشی شد.

به گزارش شفاآنلاین، در بازار طلا و سکه هم به پشتوانه رشد نرخ دلار، قیمت‌ها بالا رفت و یکبار دیگر سکه تمام از مرز 4 میلیون تومان عبور کرد. درشرایطی که قیمت‌ها در بازار ارز و طلا افزایش یافت، شاخص‌ها در بازار (Market)سهام با افت شدیدی همراه شد به‌طوری که در چهار ساعت کاری دیروز شاخص کل ۵۲۶۱ واحد افت کرد و به رقم ۱۷۳ هزار و ۵۵۸ واحد رسید.
بازار قرمزپوش شد

درخصوص افت روزهای اخیر شاخص بورس کارشناسان نظرات مختلفی دارند. برخی اعتقاد دارند که تأثیر تحریم‌های نفتی و بانکی با تأخیر خود را در بورس نشان داده است. دراین زمینه حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعتقاد دارد که باید ریسک‌های سیستماتیک بازار را دقیق‌تر مورد بررسی قرار داد. به گفته وی هم‌اکنون بازار درانتظار شنیدن خبرهای خوبی درخصوص تصویب« اف ای تی اف» است.

این کارشناس بورس درپاسخ به این سؤال که تحریم چه نقشی درریزش‌های اخیر بورس داشته است؟ اظهارکرد: به هرحال نمی‌توان سایه تحریم‌ها را نادیده گرفت. ولی تحریم‌ها تا حدود زیادی پیش از اجرا در بازارها تأثیر گذاشته است. بنابراین هم‌اکنون مهمترین متغیر در بازارها به مسائل داخلی و سیاسی مربوط می‌شود.

وی افزود: درمجموع برخی از صنایع بورسی به دلیل این که ارتباط خارجی کمی دارند از تحریم آسیب کمتری می‌بینند و برخی آسیب بیشتری خواهند دید. مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تأکید کرد: همانگونه که شاخص رشد می‌کند ریزش آن هم جزو ذات بازار است و باعث اصلاحات فنی و بنیادی در بازار خواهد شد. زمانی باید نگران ریزش شاخص بود که درکنار آن حجم معاملات(Deals) هم پایین باشد ولی هم‌اکنون شاهد حجم معاملات بالا دربورس هستیم.

نظر شما