شناسهٔ خبر: 29452207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیانیه گستاخانه وزیر خارجه انگلیس در آستانه سفر به ایران

دفتر وزیر خارجه انگلیس در آستانه سفر وزیر خارجه این کشور به تهران در ادعایی بی‌اساس فعالیت‌های ایران را ریشه اصلی مشکلات منطقه معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

بیانیه گستاخانه وزیر خارجه انگلیس در آستانه سفر به ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب‌نیوز، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه برای گفتگو با مقامات ایرانی درباره مسائلی مختلفی از جمله برجام وارد تهران شد. اما پیش از آن، دفتر او در بیانیه‌ای اتهامات واهی غرب علیه کشورمان را تکرار کرد.

طبق بیانیه‌ای که دفتر وزیر خارجه انگلیس پیش از سفر او به تهران  منتشر کرده، جرمی هانت با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار و تأکید خواهد کرد تا زمانی که تهران به اجرای تعهدات خود در برجام پایبند باشد، لندن نیز به برجام پایبند خواهد بود. افزون بر این، در این نشست تلاشهای کشورهای اروپایی برای حفظ برجام  نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وزارت خارجه انگلیس در ادامه بیانیه خود، بدون اشاره به حمایت تسلیحاتی و سیاسی لندن و کشورهای اروپایی و آمریکا از تجاوز ائتلاف سعودی علیه مردم یمن و عدم اراده برای پایان‌دادن به تنشهای منطقه و حمایت آشکار از گروه‌های تروریستی فعال در خاورمیانه، ایران را به انجام "فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه" متهم کرد. در متن بیانیه دفتر وزیر خارجه انگلیس آمده است: «تا زمانی که ایران به اجرای برجام پایبند باشد، ما نیز به اجرای آن متعهد خواهیم بود. اما اگر می‌خواهیم با ریشه عوامل چالشهای پیش روی منطقه برخورد کنیم، باید شاهد پایان فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه باشیم».

آنگونه که دفتر وزیر خارجه انگلیس مدعی شده بررسی نقش ایران در تحولات سوریه و یمن و همچنین «آزادی فوری دوتابعیتی‌‌های ایرانی-انگلیسی» نیز از محورهای گفتگوی وزیر خارجه انگلیس با مقات ایران خواهد بود. اشاره دفتر جرمی هانت به «نازنین زاغری»  محکوم امنیتی  است که به جرم جاسوسی هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران است.

انتهای پیام/

نظر شما