شناسهٔ خبر: 29452202 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ریزه‌کاری‌های برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی پالایشگا‌ه‌های گازی

R32317/P1012122/S7,80/CT11

رئیس برنامه ریزی و روش های تعمیراتی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: فعالیت‌های واحد برنامه ریزی جهت تعمیرات اساسی ماه‌ها قبل از شروع اجرای تعمیرات اساسی انجام می شود و در زمان تعمیرات اساسی به اوج خود می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس خرم آبادی ، رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: واحد برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی پالایشگاه سوم همچون سالهای گذشته مصمم است که با تلاش مضاعف و برنامه ریزی منظم، بیشترین قابلیت اطمینان و دسترسی، طی یک سال آینده برای تجهیزات پالایشگاه ایجاد گردد تا شاهد تولید بیشتر و پایدارتر از سال‌های قبل باشیم.

وی افزود: در برنامه پروژه تعمیرات اساسی 1398 پالایشگاه سوم همه‌ تلاش ها به‌کار گرفته خواهد شد تا به نحوی برنامه‌ریزی شود که بیشترین قابلیت اطمینان و دسترسی در طی یک سال آینده، برای تجهیزات پالایشگاه ایجاد شود تا شاهد تولید بیشتر و پایدارتر از سال‌های قبل باشیم.

خرم آبادی با اشاره به فعالیتهای واحد متد و همکاری این واحد با دیگر واحدهای عملیاتی گفت: واحد برنامه ریزی و روشهای تعمیراتی پالایشگاه، مسئول جمع آوری و جمع‌بندی لیست کارهای مربوط به  تعمیرات اساسی است.

وی ادامه داد: موارد درخواستی بازرسی فنی بر اساس (RBI)، درخواست کارهای واحد تعمیرات (PM)، درخواست کارهای تعمیراتی (واحد بهره‌برداری و تعمیرات)، درخواست‌های اصلاحی واحد مهندسی (MR)، تهیه برنامه زمان‌بندی بر اساسی لیست مذکور، کنترل و نظارت بر اجرای آن از مهمترین فعالت های واحد متد است.

خرم آبادی تصریح کرد: به منظور بررسی و آنالیز لیست تهیه شده، جلسات منظم و متعددی از مرداد ماه سال جاری برگزار شده که در نهایت، خروجی این جلسات برنامه اولیه تعمیرات اساسی است و با توجه به محدودیتهای برنامه تخمینی تنظیم شده است.

این مقام مسئول با اشاره به وظایف برنامه‌‌ریزی و روش‌های تعمیراتی در زمان تعمیرات اساسی خاطرنشان کرد: برنامه تعمیرات اساسی بر اساس فهرست نهایی با ذکر جزییات و شرح فعالیت‌های اداره‌های مختلف تعمیراتی با در نظر گرفتن زمان و منابع مورد نیاز شامل نیروی انسانی، ماشین الات و ادوات مورد نیاز زمان‌بندی شده و قبل از تعمیرات اساسی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

خرم آبادی در خصوص فعالیت‌هایی که قرار است در سال آینده در بازه تعمیرات اساسی انجام شود،  اظهار داشت: در برنامه تعمیرات اساسی آینده تاکنون بیش از 600 درخواست کار در سیستم cmms از طرف واحدهای بهره برداری ، بازرسی فنی و مهندسی ثبت شده است.

وی ادامه داد:  تمامی این فعالیت‌ها به‌صورت فنی در جلسات متعدد با اداره‌های ذیربط (مکانیک، برق، ابزاردقیق، بازرسی فنی و بهره برداری) با در نظر گرفتن همه جوانب ، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی خواهد شد .

رئیس برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی اهم وظایف این واحد در بازه تعمیرات اساسی را به‌روز‌رسانی برنامه، کنترل و نظارت بر اجرای آن، تهیه گزارش‌های روزانه و میزان پیشرفت کار و انحراف آن از برنامه و در نهایت ارائه گزارش به مدیریت و پرسنل تعمیرات اساسی بر شمرد و گفت: برنامه‌ریزی بازوی توانمند  مدیریت در اجرای به موقع، صحیح و ایمن کارهای تعمیرات اساسی است.

 وی افزود: میزان انحراف از برنامه و دلایل احتمالی تاخیر برای هر کدام از آیتم‌های تعمیرات اساسی محاسبه و در گزارش‌های روزانه جهت پی‌گیری اعلام خواهد شد.

این مدیر مسئول تصریح کرد: فعالیت‌های تاثیرگذار و مسیر بحرانی به‌صورت خاص به‌صورت روزانه توسط برنامه‌ریزی کنترل شده و در صورت تاخیر و یا تاثیر در بازه تعمیرات اساسی در جلسه‌های روزانه مطرح، و میزان اهمیت آن یادآوری و بر اولویت‌بندی و انجام به‌موقع آن تاکید می‌شود.

سرپرست برنامه‌ریزی و روش‌های تعمیراتی پالایشگاه سوم در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های واحد برنامه ریزی جهت تعمیرات اساسی ماه‌ها قبل از شروع اجرای تعمیرات اساسی انجام می شود و در زمان تعمیرات اساسی به اوج خود می‌رسد، برنامه‌ریزی اولین اداره‌ای است که وارد تعمیرات اساسی شده و فعالیت آن تا بعد از پایان تعمیرات اساسی جهت تهیه گزارش‌های مختلف ادامه می‌یابد و عملا پایان هر تعمیرات اساسی، شروعی برای تعمیرات اساسی سال آینده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما