شناسهٔ خبر: 29450579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

روانشناسان تاکید دارند ؛

کودکان باید سوگواری کنند

فقدان عضوی از خانواده بر اثر سرطان ضایعه دردناکی است که بیشتر از همه کودک را درگیر می کند و بی توجهی به این مسئله می تواند عواقبی را تا پایان عمر برای او به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، والدی که در قید حیات است، پرستار کودک یا عضوی از خانواده که وظیفه مراقبت از کودک را بر عهده دارد،  کلید اصلی کمک به کودک برای تطبیق با مرگ پدر یا مادر است.

 مطالعات نشان داده اند که چگونگی ارتباط با کودک و اینکه پدر یا مادری که اکنون کنار کودک قرار دارد چقدر خوب بتواند نقش خود را ایفا کند، بهترین گزینه در سازگاری کودک با فقدان است.

آنچه می تواند به کودک مصیبت دیده کمک کند:

  • یک کانال باز ارتباطی با کودک نگه دارید تا هر زمان که کودک نیاز یا تمایل به صحبت و پشتیبانی داشت به شما مراجعه کند.
  •  پیوسته درباره زندگی و مرگ پدر یا مادر با او صحبت کنید و اطلاعات لازم را در حد درک کودک به او بدهید.
  • به عنوان مراقب کودک سعی کنید ابتدا به سلامت عاطفی و روانی خود اهمیت بدهید  و اگر به کمک احتیاج دارید، حتما به مشاور مراجعه کنید.
  • روی عشق بین اعضای خانواده بیشتر کار کنید و اینکه لازم است در کنار هم بمانید و از یکدیگر حمایت کنید.

همچنان که کودکان بزرگ تر می شوند، درک آنها از اتفاقی که برای پدر یا مادرشان افتاده  تغییر می کند و عمیق تر می شود.

آنها ممکن است سوالات بیشتری داشته باشند یا سوالاتی بپرسند که قبلا به آنها جواب داده اید. لازم است که به همه سوالات صادقانه پاسخ دهید و مطمئن شوید که کودک آنها را درک کرده است.

کودکان در مسیر رشد به پشتیبانی بیشتری از طرف شما نیاز دارند تا با دریافت اطلاعات  متناسب با سطح جدید ادراک خود، اشتباهات و سوءتفاهم های سال های قبل را که کوچکتر بودند، تصحیح یا آنها را با اطلاعات قبلی ادغام کنند.

این مسئله همانطور که بزرگتر می شوند، ممکن است بارها و بارها اتفاق بیفتد؛ پس صبور باشید و همواره در این سفر احساسی کنار کودکان خود حضور موثر داشته باشید.

 

نظر شما