شناسهٔ خبر: 29450464 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یونسی:

تحریک به واگرایی اقوام حرکت در مسیر دشمن است

ارومیه - مشاور رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: تحریک به واگرایی حرکت در مسیر دشمن بوده و در آموزه های دینی نیز بر متهم نکردن همدیگر تاکید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی یونسی یکشنبه شب در جریان دیدار با نخبگان بوکان با بیان اینکه بزرگترین مانع برای حفظ انسجام و وحدت، رفتارهای محدودکننده و رفتارهای تبعیض آمیز است افزود: این رفتار، انسان را وادار به ارتکاب جرم کرده و از مسیر تعادل خارج می کند.

وی با تاکید بر اینکه بی تردید صفات انحصار طلبی و خشونت طلبی صفات غیر انسانی و غیر اسلامی هستند و باید از آنها دوری کرد ادامه داد:در نظر گرفتن مصالح ملی ضروری است و باید یکدیگر را با وجود همه تمایزها و تفاوت ها پذیرفت.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید بر تقویت انسجام و همبستگی و تحمل تفاوت ها، گفت: این پیام هفته وحدت و نظر امام راحل(ره) است زیرا ایجاد دشمنی، خواست و اراده آمریکا و اسراییل است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شعار امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تعامل و دوری از تبعیض های مذهبی و قومی است گفت: مسئولان نیز باید به این امر مهم توجه داشته باشند تا بتوانند محرومیت های منطقه را جبران کنند.

محمد قسیم عثمانی با تاکید بر پرهیز از نگاه امنیتی به آذربایجان غربی افزود: مسئولان باید نگاه ویژه ای به منطقه آذربایجان داشته باشند تا بتوانند کمبودها و محرومیت ها را جبران کنند ریرا محرومیت های این منطقه به درازای تاریخ است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید شرایطی در سطح کشور ایجاد شود که همه نخبگان از هر مذهبی به این باور برسند که می توانند با تلاش و کوشش به هر آنچه لیاقت آن را دارند، برسند.

فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: به این شهرستان به عنوان جوان ترین شهر آذربایجان غربی باید نگاه ویژه ای معطوف شود و مشکلات جوانان آن که از نخبگان سطح کشور به شمار می روند، مورد توجه و نگاه خاصی قرار بگیرد.

جمال خسروی با بیان اینکه مردمان این خطه با همدلی در کنار هم زندگی می کنند، اظهار داشت: مرد با آرای ۸۳ درصدی خود به دکتر روحانی وفاداری خود را به دولت ثابت کرده و نشان دادند مردم این دیار اعتدال طلب هستند. 

در این مراسم چند نفر از بانوان نیز به نمایندگی از زنان این شهرستان و چند نفر از معتمدان نیز به نیابت از مردم بوکان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

نظر شما