شناسهٔ خبر: 29450402 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پسر مفتي بازداشتي: سرکوب مخالفان در عربستان به یک الگو بدل شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما ، عبدالله العوده پسر سلمان العوده مفتی بازداشتی عربستانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: سرکوب مخالفان در عربستان به یک الگو بدل شده است.
عبدالله العوده در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: آیا تصور می کردید که بن سلمان دستور بازداشت سلمان العودده پدر شما را که یک روحانی سرشناس است بدهد،گفت: معتقدیم افرادی که به کنسولگری عربستان سعودی رفتند در کار خود برای کشتن جمال خاشقجی روزنامه نگار و مخالف مهم بسیار جدی بودند. این یک ذهنیت مشترک و یک الگو است که تنها با پدر من شروع نشده است.این موضوع با جمال خاشقجی شروع نشده است.این الگویی است که شاهد اجرای آن در یک سال و نیم گذشته و از زمانی که ولیعهد به قدرت رسید،بوده ایم.آنها با استفاده از قدرت خود برای ساکت کردن دیگران استفاده کرده اند.آنها از این قدرت برای سرکوب مخالفان استفاده کرده اند.
در حال حاضر عربستان نزدیک به ۱۰۰ تن را بازداشت کرده و این بازداشت‌ها و علت آنها را پنهان نگه داشته است اما طبق برخی اطلاعات فاش شده، بعضی از این افراد هدف اقدامات خطرناکی از جمله شکنجه قرار گرفته‌اند تا مجبور شوند به جرائمی اعتراف کنند که اصلا مرتکب نشده‌اند و یا اینکه از موضعگیری‌های منتقدانه خود علیه مسؤولان ریاض دست بردارند.

نظر شما