شناسهٔ خبر: 29449724 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلسه ترامپ و مشاورانش درباره طرح جدید سازش

آکسیوس نوشت در طی این هفته جلسه‌ای برای بررسی طرح سازش فلسطینیان و اسرائیل موسوم به معامله قرن با حضور ترامپ و مشاوران عالی او در زمینه امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

جلسه ترامپ با مشاورانش درباره معامله قرن طی هفته جاریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه آمریکایی آکسیوس، طبق اعلام مقامات آمریکایی، ­دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این هفته جلسه‌ای با مشاوران ارشد امنیت ملی و سیاست خارجی خود برگزار خواهد کرد تا درباره جزئیات طرح کاخ سفید برای صلح فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و زمان بندی انتشار آن صحبت کند.

جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ، جیسون گرینبلات نماینده ویژه کاخ سفید در مسائل غرب آسیا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این جلسه شرکت خواهند داشت. دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی نیز به آمریکا رفته تا در جلسه حضور داشته باشد.

"تیم صلح کاخ سفید" با هدایت جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد یهودی ترامپ و جیسون گرینبلات، نماینده ویژه کاخ سفید در مسائل غرب آسیا طی ۲ سال گذشته بر روی این طرح کار کرده اند.

این طرح اساسا آماده شده و ترامپ اعلام کرده است که می‌خواهد زمانی بین ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ و فوریه ۲۰۱۹ آن را منتشر کند. با این حال مقامات آمریکایی اعلام کرده اند بحران کنونی سیاسی در اسرائیل و اعلام قریب الوقوع انتخابات زودهنگام پارلمان در هر گونه تصمیم گیری ترامپ در رابطه با انتشار این طرح نقش ایفا خواهد کرد.

این جلسه از یک ماه پیش برنامه ریزی شده است و طبق اعلام منابع نزدیک به این موضوع "تیم صلح" از هفته‌ها قبل در حال آماده سازی محتوای این جلسه بوده اند.

انتهای پیام/

نظر شما