شناسهٔ خبر: 29449377 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

تقلای نتانیاهو برای فرار از سرنگونی

صاحب‌خبر -

در حالی بسیاری از جریان‌های سیاسی خواستار سرنگونی دولت هستند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از «آخرین تلاش» برای جلوگیری از فروپاشی کابینه ائتلافی این رژیم و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داده است.
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد و تأکید کرد خواستار ادامه فعالیت کابینه‌اش تا پایان دوره‌اش است. خبرگزاری رویترز نوشته نتانیاهو، مسئولیت کلید زدن انتخابات زودهنگام را به شریک ائتلافی‌اش محول کرده است. احزاب حاضر در کابینه ائتلافی نتانیاهو بعد از استعفای «آویگدور لیبرمن» از سمت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده‌اند.
لیبرمن بعد از موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با آتش‌بس با حماس در نوار غزه از سمتش کنار رفت. این آتش‌بس، بعد از دو روز تبادل آتش میان گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی حاصل شد. در جریان این درگیری‌ها گروه‌های مقاومت بیش از ۴۰۰ فروند راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند که به کشته شدن ۳ صهیونیست و زخمی شدن ۸۵ نفر دیگر منجر شد. موشه کاهلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که ریاست حزب «کولانو» را بر عهده دارد اولین شریک ائتلافی کابینه نتانیاهو بود که خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
بعد از آن، روسای دیگر احزاب کابینه ائتلافی هم درخواست‌های مشابهی مطرح کردند. نتانیاهو که راست حزب راست‌گرای لیکود را به عهده دارد گفت در راستای «آخرین تلاش برای متقاعد کردن کاهلون برای ساقط نکردن کابینه» با او روز یکشنبه دیدار خواهد کرد. وی گفت: «اگر حزب کونالو ''دولت'' را ساقط نکند، دولت پابرجا است. تمام اعضای لیکود می‌خواهند تا پایان این دوره در نوامبر ۲۰۱۹ خدمت کنند.» نتانیاهو با از دست دادن حمایت حزب لیبرمن، تنها ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را در اختیار دارد. در این وضعیت، هر کدام از احزاب عضو کابینه ائتلافی می‌توانند این ائتلاف را منحل کنند.»
خبر دیگر از فلسطین آنکه معاون دبیرکل جنبش فلسطینی «کفاح» اعلام کرد گام‌های مثبت حماس برای ترمیم روابط با محور مقاومت بویژه در رابطه با سوریه باید دیده شود. «ایمن الحاج یحیی» معاون دبیرکل جنبش فلسطینی «کفاح» اعلام کرد گام‌های مثبت حماس برای بهبود بحران با محور مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و سوریه کلید بازگشت حماس به این محور است. در این وبگاه «الخلیج آنلاین» به نقل از منابع دیپلماتیک مصری ادعا کرد مذاکرات غیرمستقیم در پرونده توافق تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفتی قابل ملاحظه داشته است.
در این گزارش آمده است واسطه آلمانی در پی تماس‌ها و دیدارهایی که طی هفته‌های اخیر به صورت محرمانه در منطقه انجام داده، پیشرفتی مهم و قابل ملاحظه داشته است.

نظر شما