شناسهٔ خبر: 29448537 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

هانس پیتر بریگل: از زمان حضور گواردیولا در بایرن مونیخ، ما آلمانی‌ها فکر می کنیم برای پیروزی باید مالکیت توپ داشته باشیم

نوید معصومی

مدافع و هافبک سابق تیم ملی آلمان معتقد است پپ گواردیولا با حضورش در بایرن مونیخ، در نزول فوتبال آلمان نقش داشته است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - سال 2018 برای آلمان، قهرمان چهار دوره جام های جهانی چیزی شبیه به کابوس بوده است و اخیرا آنها با قعرنشینی در جدول گروه لیگ ملت های اروپا، به لیگ بی این رقابت ها سقوط کردند. هانس پیتر بریگل معروف به آقای عضلانی، بازیکن سابق تیم ملی آلمان که در باشگاه های کایزرسلاترن، هلاس ورونا و سمپدوریا می درخشید، در گفتگو با روزنامه ایتالیایی لارپابلیکا گفت:

یک قاعده ساده از ذهن ما فرار کرده است. اینکه نتیجه گیری در فوتبال مهم تر از کنترل بازی است. از زمانی که پپ گواردیولا به بایرن مونیخ آمد، چیزی تغییر کرد. این توهم در ذهن ما آلمانی ها به وجود آمد که برای پیروزی باید 75 درصد مالکیت توپ داشته باشیم. اما داشتن مالکیت توپ برای نتیجه گیری کافی نیست؛ حداقل همیشه اینطور نیست. 

تاریخ و همین فرانسه در جام جهانی 2018 نشان دادند شما می توانید توپ را به حریف بدهید و پیروز شوید. می توانید با مالکیت کمتر از 50 درصد هم پیروز شوید. 

اینکه به گواردیولا مربوط است یا نه، مشخص نیست اما تیم یواخیم لوو در بازی هایش مالکیت توپ را در دست دارد و به عنوان مثال در شکست مقابل کره جنوبی در جام جهانی 2018، 74 درصد از مالکیت بازی را در دست داشت. با این حال، این تاکتیک حداقل در سال 2018 اصلا جواب نداده است. ژرمن ها در آخرین دیدارشان در لیگ ملت های اروپا، روز دوشنبه میزبان هلند خواهند بود و پیروزی هلند به معنی صدرنشینی آنها در گروه، بالاتر از فرانسه، قهرمان جام جهانی 2018 است. 

نظر شما