شناسهٔ خبر: 29448357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرهنگ رضوی در فیلم‌سازی، تمام موضوعات اخلاقی را در بر می‌گیرد/ فیلم های مناسب درباره سیره رضوی بسیار کم است

R41376/P1011199/S6,76/CT1

​​​​​​​کارگردان فیلم کوتاه برگزیده "قرار" با بیان اینکه فرهنگ رضوی در فیلم‌سازی، تمام موضوعات اخلاقی را در بر می‌گیرد گفت: فیلم های مناسب درباره سیره رضوی بسیار کم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، علی نیکوکار از فیلم‌سازان برگزیده جشنواره‌های مختلف و از فیلمسازان و مدرسان سینمایی یزدی و از جمله کسانی که در حوزه جلوه‌‌های بصری فعالیت‌های زیادی داشته است امشب در محل جشنواره رضوی حضور یافت.

نیکوکار که یکی از شرکت کنندگان بخش مسابقه این دوره از جشنواره هست و با فیلم "قرار" حاضر در بخش داستانی حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، درباره آثار و مزایای جشنواره و تاثیرات آن در سطح فیلمسازی استان و کشور اظهار داشت: انتساب این جشنواره به نام حضرت امام رضا(ع) از جمله علل پیشرفت این جشنواره شده است.

وی ادامه داد: همراهی نام مبارک حضرت رضا(ع) با این جشنواره تکلیف را مشخص کرده است و سطح آن را به نسبت جشنواره‌‌های دیگر بالاتر دانست.

در حالیکه وجود موضوعات در جشنواره‌ها از جمله انتقادات برخی از هنرمندان از جشنواره‌هاست و گفته می‌شود آن را محدود می‌کند نیکوکار از ویژگی‌ بارز آن گفت و تصریح کرد: موضوع فرهنگ رضوی، هرگونه موضوعات اخلاقی و ویژگی‌های خوب انسانی را در بر می‌گیرد و نیازی نیست تنها به شخصیت خود حضرت پرداخت که البته پرداختن به آن باید مورد توجه ویژه باشد.

وی در پاسخ به سوال اینکه مسیر جشنواره در حوزه پرداخت به فرهنگ رضوی گفت: متاسفانه درباره سیره رضوی تعداد مناسب فیلم ساخته نشده است.

در حالیکه برگزاری این جشنواره به بهانه حضور ساحت مقدس حضرت موسی‌ بن جعفر(ع) در کشور ما بودده است و وجود جشنواره‌ای با این موضوع تخصصی قطعا جای خالی داشت و یک شخصیت معصوم از بین ائمه اطهار دلیل متقنی برای اقدامات اختصاصی فرهنگی است، آیا می‌توان جشنواره رضوی را در این مسیر موفق دانست؟

انتهای پیام/

نظر شما