شناسهٔ خبر: 29448310 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

عامل نزاع مرگبار:

باید خشمم را کنترل می‌کردم

روزنامه جوان

نداشتن مهارت در زندگی و بی‌توجهی به ساختار‌های قانونی خیلی وقت‌ها به شکل‌گیری پرونده‌های نزاع منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -
نداشتن مهارت در زندگی و بی‌توجهی به ساختار‌های قانونی خیلی وقت‌ها به شکل‌گیری پرونده‌های نزاع منجر می‌شود. افراد به جای مراجعه به قانون ترجیح می‌دهند با برداشتن چوب و چماق و چاقو با هم درگیر شده و به اختلافشان خاتمه دهند. خیلی از این پرونده‌ها به حادثه‌های خونینی منجر می‌شود. در جریان یکی از این پرونده‌ها که روز گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد مرد جوانی به خاطر نداشتن مهارت در زندگی با درخواست مجازات قصاص از سوی اولیای‌دم مواجه شده است.
به گزارش خبرنگار ما، آذر‌سال‌۹۶، مأموران پلیس دماوند از قتل مرد ۲۶‌ساله به نام نادر در جریان یک نزاع دسته جمعی باخبر و راهی محل شدند. یکی از دوستان مقتول گفت: «من و نادر در یک کارگاه کار می‌کردیم و خانه‌ای مجردی هم داشتیم. امروز بعدازظهر بعد از اتمام کار به خانه آمدیم و نادر بعد از استراحت بیرون رفت. ساعتی بعد من هم برای خرید شارژ از خانه بیرون آمدم که متوجه شدم نادر با چند نفر درگیر شده‌است. برای میانجیگری وارد درگیری شدم که ناگهان یکی از آن‌ها با چاقو به پای نادر زد و نادر روی زمین افتاد.» بعد از این توضیحات هر شش‌نفری که در نزاع شرکت داشتند، بازداشت شدند و در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفتند تا اینکه یکی از آن‌ها - اشکان ۲۳‌ساله‌- با اعتراف به قتل گفت: «از مقتول کینه داشتم به همین خاطر او را کشتم.»
بعد از اقرار‌های متهم، وی همراه دوستانش روانه زندان شد و پرونده با کامل شدن تحقیقات به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز متهمان از زندان اعزام شدند و مقابل هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفتند. در آن جلسه بعد از قرائت کیفرخواست، اولیای‌دم برای عامل قتل درخواست قصاص کردند. در ادامه اشکان در جایگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: «چند روز قبل از حادثه پسرعمویم را دیدم که ناراحت بود. وقتی علت را پرسیدم متوجه شدم نادر قصد آزار او را داشته است. از آنجائیکه با نادر همشهری و دوست بودم توقع نمی‌رفت به ما خیانت کند. این موضوع را برای دوستانم تعریف کردم و قرار شد از نادر انتقام بگیرم.» متهم در ادامه گفت: «روز حادثه به محل کار نادر رفتیم و با هم صحبت کردیم، اما او وقتی حرف‌های ما را شنید مدعی شد همه حرفهای‌مان دروغ است. این موضوع مرا عصبانی کرد و باعث درگیری شد. در آن درگیری با چاقویی که دستم بود به طرف مقتول پرتاب کردم، اما نمی‌دانم آن ضربه کشنده بود یا نه. به هر حال من باید خشم خودم را کنترل می‌کردم.» در ادامه دیگر متهم که به شانه مقتول ضربه زده بود در جایگاه ایستاد و گفت: «قبول دارم به مقتول ضربه زده‌ام، اما در پزشکی قانونی آن ضربه کشنده نبوده و حالا پشیمانم.» سپس دیگر متهمان نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته جمعی از خودشان دفاع کردند. در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.

برچسب‌ها:

نظر شما